Zdjęcie pochodzi ze strony:www.google.pl
21 i 22 sierpnia w Centrum Nauki „Kopernik” już po raz dziewiąty odbędzie się konferencja „Pokazać – Przekazać”. Jest to spotkanie tych wszystkich, którzy działają na rzecz rozwoju edukacji w kierunku dostosowania jej do wyzwań współczesnej cywilizacji, wykorzystując przy tym osiągnięcia współczesnej wiedzy o funkcjonowaniu ludzkiego mózgu – neuropsychologii kognitywnej. Z tej okazji w dzisiejszej „Gazecie Wyborczej” zamieszczono kilka wartych zapoznania się z nimi, publikacji.
Pierwsza z nich to rozmowa jaką przeprowadziła redaktor Justyna Suchecka z Robertem Firmhoferem, dyrektorem Centrum Nauki „Kopernik”. Wywiad nosi symptomatyczny tytuł: „Zróbmy w szkole rebelię”. Oto jego fragment:
J.S. – Jak ma wyglądać rewolucja w nauczaniu, którą chcecie przeprowadzić?
R.F. – Niszczenie zabawek to dobra metafora dla systemu edukacji. Pytanie brzmi: czy uczeń ma być dzieckiem, które grzecznie bawi się zabawką zgodnie z instrukcją, odtwarzając coś, co ktoś wymyślił, czy może dziecko zabawkę czasem popsuje – oczywiście nie bezmyślnie w akcie wandalizmu, lecz po to, żeby ją zrozumieć i zrobić z niej coś nowego?
Jesteśmy takimi rebeliantami – chcielibyśmy, żeby edukacja była dla tych, którzy „psują”.
– To przyszłość szkoły?
– Nie wiem, jaka dokładnie będzie przyszłość, ale jestem przekonany, że należy do ludzi kreatywnych, a nie tych, którzy potrafią wykonywać polecenia i komendy.
Cały wywiad TUTAJ
Warto także sięgnąć do artykułu „W Koperniku badają, co budzi ciekawość dzieci”.