Skan.Źródło:www.facebook.com/PRUS21

 

Uczniowie kl. IIa z XXI LO im. B. Prusa w Łodzi. „Inspiracja helem – wiersz, epopeja czy in? Klasa2a, niby humanistyczna, a trochę chemiczna... „

 

 

Aleksandra Pucułek z łódzkiej redakcji „Gazety Wyborczej” jest autorką zamieszczonego dziś w dodatku „Łódź Tygodnik” artykułu „Powrót do szkoły zaskoczeniem dla uczniów. ‚Szkoła w końcu jest fajna, ale jak długo to potrwa?’ „. Oto jego fragmenty i link do pełnej wersji:

 

[…] W I LO im. Staszica w Zgierzu wychowawcy mają przyzwolenie, wręcz nakaz, żeby wychodzić z uczniami na dwór, gdy tylko się da. Z polonistką zrobili więc śniadanie na trawie. Przygotowali coś do jedzenia, zorganizowali piknik, jednocześnie nie zapomnieli o podstawie programowej. Temat lekcji? Natura jako motyw tekstów kultury.

 

W ramach historii klasa chodzi do muzeum, ale nie tylko oglądać eksponaty. Młodzież sama pomaga przygotowywać wystawy. Szkoła zaprosiła też młodszych uczniów, ósmoklasistów, na Festiwal Nauki. Uczniowie będą mogli skorzystać z zajęć z różnych przedmiotów, np. na chemii zobaczą eksperymenty, na polskim porozmawiają o mitologii w popkulturze, a na geografii omówią piosenkę jednego z raperów o podróżach.[…]

Lekcje były luźniejsze, było dużo rozmowy, każdy nauczyciel pytał, jak się czujemy z tym, że wróciliśmy do szkoły – opowiada o pierwszych dniach w ławce szkolnej Emilia, licealistka z XXI LO. A Hania dodaje: – Zero stresu.[…]

Jak powrót do szkoły widzą uczniowie? Zwracają uwagę też na to, że teraz w końcu można porozmawiać i podyskutować z nauczycielem, nawet odchodząc od tematu lekcji. […]

 

 

Bardzo życzyłabym sobie, żeby nauczanie w Polsce było oparte na doświadczeniach, podawane w inny sposób niż sama teoria – zaznacza Joanna Cesarz z Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Niestety, obawia się, że skostniały system edukacji wielkich zmian nie przyjmie, chociaż Cesarz widzi pewną nadzieję.

 

To pokolenie może wymusić nowy system działania, bo są to osoby coraz bardziej świadome swoich praw, wiedzą, że mają moc sprawczą, mogą wpłynąć na pedagogów, żeby szkoła była podana w przystępny sposób – mówi. Zwłaszcza że obecni uczniowie wiedzę mają w kieszeni, czyli tam, gdzie trzymają telefony.

 

-W sekundę mogą sprawdzić informacje, my potrzebowaliśmy książki, biblioteki – mówi Cesarz. Bardziej potrzebna jest więc nauka korzystania z informacji i sprawdzania źródeł. – Szkoła musi iść w tym kierunku, bo inaczej się z tym pokoleniem nie dogada – dodaje Cesarz.

 

 

Cały artykuł „Powrót do szkoły zaskoczeniem dla uczniów. ‚Szkoła w końcu jest fajna, ale jak długo to potrwa?’ ” – TUTAJ

 

 

 

Źródło: www.lodz.wyborcza.pl/lodz/

 

 

x           x           x

 

 

A oto informacja „z pierwszej ręki” o tym, jak niektóre szkoły realizują edukację „stacjonarną”:

 

Zamieszczone wczoraj na fanpage XI LO w Łodzi:

 

 

 

Trochę geografii, trochę historii, a przede wszystkim spotkanie ze sobą i naturą. Tego nam bardzo brakowało. Uczniowie klasy IIF.

 

 

Więcej zdjęć z tej wyprawy w okolice Strońska nad Widawką (na południowy wschód od Sieradza) TUTAJ

 



Zostaw odpowiedź