Wczoraj w łódzkiej Szkole Podstawowej nr 81 im. Bohaterskich Dzieci Łodzi gościła dr hab. prof. UW Małgorzata Żytko – autorka licznych publikacji dotyczących problematyki wspierania rozwoju dzieci, współpracy szkoły z rodzicami i kształcenia nauczycieli. Zebrani tam nauczyciele wysłuchali wykładu o tym jak powinno się uczyć dzieci matematyki, żeby rozwijać u nich radość logicznego myślenia.

 

1 Prof Żurek

 


Pani profesor poprowadziła także zajęcia praktyczne z pakietami pomocy do nauki matematyki. Ich uczestnicy grali w matematyczne gry planszowe i rozwiązywali zadania problemowe. Profesor Żytko przekonywała, że błąd w zadaniu jest początkiem uczenia się, że najcenniejsze dla uczniów jest samodzielne myślenie, szukanie prawidłowości w otaczającym ich świecie, formułowanie praw, uczenie się wzajemnie od siebie wielu sposobów dochodzenia do rozwiązywania zadań – a nie powielanie schematów.

 

indeks

 

Spotkanie w Łodzi odbyło się m.in. z okazji kontynuacji (po przerwie) projektu piktografia.pl, którego prof. Małgorzata Żytko jest współautorką. Wspiera ona na co dzień nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej z grupy facebookowej „Superbelfrzy Mini”, dzięki temu łączy on podejście praktyczne z naukowym.

 

 

indeks 2

 

Pakiet “Gramy w piktogramy” to zestaw pomocy, którego celem jest rozwijanie umiejętności matematycznych uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum. Główny nacisk położony jest na umiejętności prowadzenia rozumowania, argumentowania, opracowania i wyjaśnienia strategii rozwiązania zadania lub problemu, wykorzystania i tworzenia informacji oraz dobierania modelu matematycznego do treści zadania.

 

 

Na podstawie notatki informacyjnej i zdjęć
nadesłanych przez panią Annę Grzegory
opracował Włodzisław Kuzitowicz



Zostaw odpowiedź