Na portalu <wPolityce.pl> zamieszczono wczoraj (20 lutego 2022r.) publikację, w której poinformowano o wynikach najnowszego sondażu, przeprowadzonego przez mało znaną sondażownię Social Changes. Dlaczego  to nas zainteresowało wyjaśnia tytuł tego materiału: „Ważny SONDAŻ w kontekście nowelizacji prawa oświatowego. Polacy jednoznacznie za zwiększeniem uprawnień rodziców”.

 

Zakładamy, że nie musimy naszych Czytelniczek i Czytelników informować o proweniencji owego portalu [Zespół redakcyjny: Wojciech Biedroń, Adam Kacprzak, Jacek Karnowski, Michał Karnowski, Tomasz Karpowicz, Kamil Kwiatek, Aleksander Majewski, Adam Stankiewicz, Weronika Tomaszewska, Anna Wiejak], jednak warto zacząć przytaczanie fragmentów tego tekstu od jego pierwszego akapitu:

 

„Do 3 marca prezydent Andrzej Duda musi podjąć decyzję, czy podpisze decyzję w sprawie nowelizacji prawa oświatowego, które wzmacnia pozycję kuratorów oświaty oraz rodziców w kwestii zajęć prowadzonych przez organizacje samorządowe.”

 

Dzięki temu nie mamy najmniejszych wątpliwości co było celem zarówno przedsięwzięcia tego „badania”, jak – przede wszystkim – publikacji jego rzekomo obiektywnych wyników. To wyraźne sygnał z Nowogrodzkiej i Szucha do lokatora Pałacu Namiestnikowskiego: „Masz tę ustawę podpisać – taka jest wola rodziców!”

 

Oto jak prowadzi swój wywód redakcja <wPolityce.pl>:

 

Tymczasem jak wynika z badania pracowni Social Changes na zlecenie portalu wPolityce.pl., ogromna większość rodziców wspiera postulat przyznania rodzicom prawa do kontrolowania treści, które organizacje pozarządowe prezentują dzieciom i młodzieży. W naszym badaniu zadaliśmy respondentom następujące pytanie:

 

Czy według Pani/Pana rodzice powinni mieć wgląd w materiały do zajęć proponowanych szkołom publicznym przez organizacje pozarządowe oraz prawo decydowania, czy dane zajęcia mogą być przeprowadzone w szkole?

 

Na tak zadane pytanie twierdząco odpowiedziało aż 73 proc. badanych. Przeciwko było zaledwie 13 proc.

 

 

Zwracamy uwagę na prawą część prezentowanego diagramu, w którym „badacze” zadbali o prezenację opinii respondentów według ich przynależnosci do trzech przodujących aktualnie w sondażach sił politycznych: Zjednoczonej Prawicy, Koalicji Obywatelskiej oraz Polski 2050.

 

I jeszcze tylko podamy – za redakcją portalu – „notkę metodologiczną:

 

Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) na panelu internetowym w dniach 11 do 14 lutego 2022 roku. Badanie zostało przeprowadzone na ogólnopolskiej, reprezentatywnej (pod względem: płci, wieku, wielkości miejsca zamieszkania) próbie Polaków. W badaniu wzięło udział N=1080 osób.

 

 

Cały materiałWażny SONDAŻ w kontekście nowelizacji prawa oświatowego. Polacy jednoznacznie za zwiększeniem uprawnień rodziców”  –  TUTAJ

 

 

Źródło:www.wpolityce.pl

 

 

x           x           x

 

 

Nie możemy odmówić sobie (i Wam) przekazania obszerniejszej informacji na temat co zacz ta sondażownia Social Changes. Oto fragmenty materiału zamieszczonego na <Onecie> w styczniu 2020 roku:

 

Pracownia Social Changes to sondażownia, która wykonuje badania opinii publicznej m.in. dla portalu wpolityce.pl. Firma zasłynęła pytaniem, czy ankietowani uważają zarzuty wobec marszałka Senatu Tomasza Grodzkiego za wiarygodne. Ośrodek kierowany jest przez Marka Grabowskiego, prezesa Fundacji Mamy i Taty, która realizuje kampanie medialne na zlecenie rządu. […]

 

Ośrodek Social Changes został założony w 2014 r., jednak opinia publiczna poznała jego działalność dopiero niedawno. Na stronie internetowej firmy bardzo trudno znaleźć informacje o tym, że przedsiębiorstwo dokonuje badań opinii publicznej.

 

Witryna socialchanges.pl oferuje przede wszystkim „zdiagnozowanie kultury organizacji firmy”, analizę potrzeb pracowników w zakresie work/life balance” i „dobór narzędzi zoptymalizowanych pod kątem potrzeb firmy jak i rachunku ekonomicznego”.

 

Według ekspertów z portalu sprawdzamysondaze.pl pracownia Social Changes posługuje się przede wszystkim metodą CAWI, czyli Computer Assisted Web Interview, polegającą na ankietowaniu za pomocą narzędzi internetowych. Firma przeprowadzała badania przed ostatnimi wyborami parlamentarnymi, jak również przed wyborami do europarlamentu.[…]

 

Grabowski jest również prezesem konserwatywnej Fundacji Mamy i Taty, którą często reprezentował w Telewizji Republika. Krytycy zarzucają jego fundacji walkę z ruchami LGBT, do których organizacja nie jest nastawiona pozytywnie. […]

 

 

 

Cały tekst „Głośny sondaż nt. marszałka Grodzkiego. Kim jest prezes sondażowni Social Changes?” – TUTAJ

 

 

 

Źródło: www.wiadomosci.onet.pl

 



Zostaw odpowiedź