Polscy uczniowie po raz pierwszy znaleźli się wśród najlepszych w Unii Europejskiej. Poprawili wyniki we wszystkich trzech badanych obszarach: umiejętności matematycznych, rozumowania w naukach przyrodniczych oraz czytania i interpretacji. Co więcej – wyniki znacząco wzrosły zarówno w grupie uczniów najlepszych, jak i najsłabszych. Polska, która w 2003 r. była poniżej średniej OECD, a w kolejnych badaniach w 2006 r. i 2009 r. na poziomie średniej, w 2012 r. uzyskała wyniki znacznie powyżej średniej OECD. Żaden kraj na świecie nie osiągnął takiego wzrostu. […]
- Polska jest na 1. miejscu w Unii Europejskiej w zakresie umiejętności matematycznych – razem z Holandią, Estonią i Finlandią (najlepsze wyniki uzyskały 4 kraje, między którymi różnice są statystycznie nieistotne – zgodnie ze standardem badań międzynarodowych). To prawdziwy przełom. Polscy uczniowie rozwiązują lepiej, niż uczniowie z pozostałych krajów OECD, zadania dotyczące rozumowania i argumentacji oraz użycia i tworzenia strategii.
- Polscy uczniowie są na 1. miejscu w Unii Europejskiej w zakresie umiejętności czytania i interpretacji – razem z Finlandią i Irlandią (najlepsze wyniki uzyskały 3 kraje, między którymi różnice są statystycznie nieistotne – zgodnie ze standardem badań międzynarodowych).
- Polska jest na 3. miejscu w Unii Europejskiej w zakresie rozumowania w naukach przyrodniczych – wyprzedzają nas tylko Finlandia i Estonia.
Cały komunikat MEN „Sukces polskich gimnazjalistów. Ogłoszono światowe wyniki badania PISA 2012” TUTAJ
Seminarium eksperckie w Kancelarii Premiera TUTAJ
Pogłębione informacje o wynikach badań PISA 2012
Wyniki i możliwości polskich gimnazjalistów – PISA 2012
Materiały polskiego zespołu PISA
Prezentacja polskiego zespołu PISA
Źródło: www.men.gov.pl