Szkoda, że tylko w Opolu! Jak poinformowała Polska Agencja Prasowa, a za nią portale: onet  i  oswiata.abc, wczoraj, w Regionalnym Centrum Rozwoju Edukacji w Opolu zainaugurowano projekt „Neurony na rzecz ucznia i szkoły – przygotowanie nauczyciela do funkcjonowania w szkole XXI w.”. Będzie on realizowany do końca czerwca 2015 r. i obejmie 3100 nauczycieli i dyrektorów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych z woj. opolskiego. Przejdą oni szkolenia, które mają zainspirować do wprowadzania w szkołach nowych metod uczenia z wykorzystaniem neurodydaktyki, czyli nauczania przyjaznego mózgowi.

 

Uczestnicząca w projekcie dr Marzena Żylińska z Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych w Toruniu, autorka książki Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi” *) powiedziała w wywiadzie dla PAP, że:

… gdy powstawały obecne systemy edukacyjne, nie wiadomo było jak przebiegają procesy uczenia się. „Od kilkunastu lat, dzięki nowoczesnym urządzeniom, można zaglądać nie tylko do serca czy żołądka, ale i mózgu. Dzięki temu zaczęliśmy badać proces uczenia się. Wynika z tego, że stworzyliśmy system edukacyjny, który utrudnia mózgowi naukę.”

 

 

Więcej o tym projekcie w artykule W Opolu zainaugurowano projekt wykorzystania neurodydaktyki w edukacji

 

Źródło: www.oswiata.abc.com.pl

 

Do ściągnięcia publikacja:  Marzena Żylińska, Neurodydaktyka, czyli nauczanie przyjazne mózgowi  < neurodydaktyka >

 

*) Recenzja książki  TUTAJ



Komentarze niedostępne