Szkoda, że tylko w Opolu! Jak poinformowała Polska Agencja Prasowa, a za nią portale: onet i oswiata.abc, wczoraj, w Regionalnym Centrum Rozwoju Edukacji w Opolu zainaugurowano projekt „Neurony na rzecz ucznia i szkoły – przygotowanie nauczyciela do funkcjonowania w szkole XXI w.”. Będzie on realizowany do końca czerwca 2015 r. i obejmie 3100 nauczycieli i dyrektorów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych z woj. opolskiego. Przejdą oni szkolenia, które mają zainspirować do wprowadzania w szkołach nowych metod uczenia z wykorzystaniem neurodydaktyki, czyli nauczania przyjaznego mózgowi.
Uczestnicząca w projekcie dr Marzena Żylińska z Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych w Toruniu, autorka książki „Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi” *) powiedziała w wywiadzie dla PAP, że:
… gdy powstawały obecne systemy edukacyjne, nie wiadomo było jak przebiegają procesy uczenia się. „Od kilkunastu lat, dzięki nowoczesnym urządzeniom, można zaglądać nie tylko do serca czy żołądka, ale i mózgu. Dzięki temu zaczęliśmy badać proces uczenia się. Wynika z tego, że stworzyliśmy system edukacyjny, który utrudnia mózgowi naukę.”
Więcej o tym projekcie w artykule W Opolu zainaugurowano projekt wykorzystania neurodydaktyki w edukacji
Źródło: www.oswiata.abc.com.pl
Do ściągnięcia publikacja: Marzena Żylińska, Neurodydaktyka, czyli nauczanie przyjazne mózgowi < neurodydaktyka >
*) Recenzja książki TUTAJ