W zakładce <Aktualności> Ośrodka Rozwoju Edukacji w dniu 11 października 2018 r. zamieszczono informację „Jak skutecznie wdrażać Model szkoły ćwiczeń” – spotkanie informacyjne”. Oto najważniejszy fragment tego komunikatu:

 

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych udziałem w projektach konkursowych dotyczących tworzenia sieci szkół ćwiczeń do udziału w spotkaniach informacyjnych „Jak skutecznie wdrażać Model szkoły ćwiczeń”, które odbędą się w trzech miastach w Polsce:

 

Szczecin, 23 października 2018 r. (Hotel Novotel Centrum Szczecin, ul. 3 Maja 31)


Łódź, 26 października 2018 r.
(spotkanie odwołane)

 

Lublin, 29 października 2018 r. (Hotel Victoria ul. Narutowicza 58/60)

 

[Źródło: www.ore.edu.pl

 

 

Przedwczoraj na tej samej stronie ORE zamieszczono krótką relację z pierwszego spotkania : „Jak skutecznie wdrażać Model szkoły ćwiczeń” – spotkanie informacyjne w Szczecinie”. Oto fragment tego materiału:

 

 

[…] W spotkaniu uczestniczy wielu przedstawicieli lokalnego samorządu zainteresowanych tworzeniem szkół ćwiczeń oraz aktywnie uczestniczących w ich powstawaniu.

 

Zebranych gości i uczestników spotkania przywitał Prezydent Miasta Szczecina Piotr Krzystek. Opowiadając o szkołach i zachodniopomorskim podejściu do edukacji, przypomniał, że na oświatę trzeba patrzeć nie przez pryzmat kosztów, a przez pryzmat inwestycji. Jako że edukacja nigdy się nie kończy, inwestycja w szkoły, uczniów i doskonalenie nauczycieli w dzisiejszych czasach opłaca się najbardziej.

 

Agnieszka Pietryka, kierownik projektu „Wspieranie tworzenia szkół ćwiczeń”, krótko podsumowała dotychczasowe efekty projektu i przedstawiła plany na najbliższą przyszłość – perspektywę szkół ćwiczeń, wyzwania, jakie przed nimi stoją. W swoim wystąpieniu, zachęcając do składania projektów konkursowych, omówiła rekomendacje oraz przepis na utworzenie szkoły ćwiczeń. […]

 

W dalszej części spotkania zostanie przedstawiona Zachodniopomorska Szczecińska Szkoła Ćwiczeń oraz odbędą się warsztaty, podczas których uczestnicy określą swoją rolę w tworzeniu i funkcjonowaniu szkoły ćwiczeń. Pełna relacja i galeria zdjęć ze spotkania już wkrótce.

 

[Źródło: www.ore.edu.pl ]

 

 

 

Niestety – jak dotąd nie zamieszczono obiecanej relacji z tego wydarzenia. Za to przed kilkoma dniami zamieszczono informację, że zaplanowane na 26 października spotkanie w Łodzi – bez podania przyczyn – zostało odwołane.

 

 

Jako, że nie wszyscy orientują się na czym polega projekt konkursowy popularyzacji sieci szkół ćwiczeń odsyłamy do wcześniejszych informacji o tej inicjatywie: „Szkoły ćwiczeń – projekty konkursowe”. Oto fragment:

 

Zaplanuj działania szkoły ćwiczeń w swoim województwie i przygotuj projekt konkursowy. Organizatorzy konkursu uruchomili dwie kolejne rundy składania wniosków: Runda VII trwa od 12 do 22 października 2018 do godz. 12.00, Runda VIII – od 24 października do 5 listopada 2018 do godz. 12.00

 

Przypominamy: w każdym województwie mogą powstać dwie szkoły ćwiczeń. To oznacza, że wciąż jeszcze jest szansa na przygotowanie wniosku i planowanie działań szkoły ćwiczeń!

 

Lubuskie, pomorskie oraz wielkopolskie – to województwa, które już wyczerpały możliwość składania wniosków. […]

 

[Źródło: www.ore.edu.pl ]

 

 

Zainteresowanych pełną informacją o programie tworzenia szkół ćwiczeń – w tym modelu szkoły ćwiczeń – odsyłamy do publikacji   –   TUTAJ

 

 

Definicja szkoły ćwiczeń oparta została na trzech wybranych funkcjach:

 

●funkcji dydaktycznej – polegającej na prezentowaniu studentom (w ramach kształcenia) i nauczycielom (w ramach doskonalenia zawodowego) skutecznych form i metod pracy z uczniami oraz przedstawianiu rozwoju organizacyjnego szkoły jako społeczności uczącej się, dążącej do kształtowania kompetencji nauczycieli i uczniów;

 

●funkcji promocyjnej – polegającej na promowaniu innowacyjnych działań szkół i nauczycieli, wskazywaniu modelowych rozwiązań w zakresie zadań dydaktycznych, wychowawczych oraz organizacyjnych;

 

●funkcji integracyjnej – realizowanej poprzez integrowanie zasobów (wiedzy, kompetencji i działań) instytucji powołanych do wspierania pracy szkoły oraz kształcenia nauczycieli.

 

 

 

 



Zostaw odpowiedź