Na internetowej stronie „Superbelfrzy RP”, określającej się w podtytule jako „ Blog grupy eduzmieniaczy”, zamieszczono obszerny i bogato ilustrowany materiał, informujący o wartej upowszechnienia działalności jednej z członkiń tej grupy – Aleksandry Schoen-Kamińskiej, pracującej w Zespole Szkół nr 3 w Pile*…  To najświeższy dowód na tezę prof. Małgorzaty Żytko, wygłoszoną podczas zakończonego wczoraj Forum Nowej Edukacji, że „mamy potencjał w grupie nauczycieli”. Oto obszerne fragmenty tej publikacji, potwierdzającej prawdziwość owej opinii:

 

Pokazać innym siłę TiKu

 

Moi uczniowie wykorzystują tablety na lekcjach już trzeci rok. Z ogromny powodzeniem. Potrafią naprawdę dużo! Skanują i sami tworzą kody QR, tematyczne plakaty i mapy pogody, nagrywają gami z opisami zwierząt, robią piękne pokazy slajdów i cudowne animacje poklatkowe. Pracują zgodnie w parach i grupach, mając do dyspozycji tylko jedno urządzenie.

 

00223_KDzT_24_zdjęcie19-300x225

 

Wykorzystałam ich umiejętności posługiwania się tym narzędziem i wspólnie zorganizowaliśmy zajęcia „Matematyka w tablecie” w ramach Dnia Technologii w szkole, na które zaprosiliśmy klasę IIIc (łącznie w tym przedsięwzięciu uczestniczyło 37 dzieci).

 

 

Rozpoczęliśmy od porządkowania wskazań zegarów wg godzin rosnąco w grze LearningApps. Po dobrze wykonanym zadaniu uczniowie zostali przeniesieni na stronę z puzzlami. Po ich ułożeniu dowiedzieli się, co będzie tematem wspólnych zajęć. Następnie rozwiązywaliśmy zadania tekstowe o różnym stopniu trudności, ukryte w kodach QR. Uczniowie musieli je zeskanować, wspólnie rozwiązać i zapisać odpowiedzi. Wykorzystaliśmy aplikację Math Duel – ogromne emocje i rywalizacja, bo aplikacja pozwala grać dwóm osobom.[…]

 

Wspólna zabawa i nauka dowiodły, że stosowanie nowoczesnych technologii w szkole jest możliwe. I nie potrzeba tylu urządzeń, ilu jest uczniów – można pracować w parach i grupach. Zadania z wykorzystaniem tabletów są niezwykle motywujące i angażujące uczniów. A nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne są odpowiedzią na współczesne edukacyjne potrzeby uczniów, niezależnie od ich wieku. Pokazaliśmy gościom, że zadania można rozwiązywać nie tylko w książkach i zeszytach. Można też wykorzystać internet, tablice interaktywne, tablety i smartfony.[…]

 

 

Nasze lekcje „Matematyka w tablecie” zgłosiłam do ogólnopolskiego konkursu „Jestem SMART” (którego organizatorem jest wydawca kwartalnika „IT w Edukacji”) w kategorii na zorganizowanie Dnia Technologii w szkole. Nie zawiedli mnie też moi uczniowie, wykonując prace plastyczne lub zdjęcia w indywidualnej kategorii. Za Wszystkich mocno trzymam kciuki!!!

 

 

Aleksandra Schoen-Kamińska
> nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w Zespole Szkół nr 3 w Pile,
> wielki zwolennik wykorzystywania nowoczesnych technologii na co dzień,
> realizuje z uczniami projekty Webquest i eTwinning, pracuje z klasą na tabletach,
> członkini grupy Superbelfrzy RP.

 

 

Cały artykuł TUTAJ

 

 

Źródło: www.superbelfrzy.edu.pl

 
Blogi, prowadzone przez Aleksandrę Schoen-Kamińską:

Patyczaki Tableciaki
Patyczaki 1a
Klikankowo

 

 

Adresy do wszystkich blogów, prowadzonych przez SUPERBELFRÓW – TUTAJ

 
*Na stronie głównej ZS nr 3 w Pile trudno szukać informacji o pracy pani Aleksandry Schoen-Kamińskiej. Dopiero w bocznych zakładkach… (Menu klasy I – III SP)



Jedna odpowiedź to “Nic tak nie przekonuje jak dobry przykład. Działań pewnej superbelferki z Piły!”

  1. wk napisał:



    Wielka pasja i zaangażowanie, a do tego wielkie serce i mnóstwo dobrej energii oraz urok osobisty.

Zostaw odpowiedź