Głośny już list minister Kluzik-Rostkowskiej do rodziców w sprawie obowiązku szkoły zapewnienia dzieciom opieki podczas świątecznej przerwy od zajęć lekcyjnych ujawnił zły stan współpracy nauczycieli i rodziców. Czy sytuacja taka może ulec poprawie? Podjęły ten temat nasze dzienniki. Pierwszy z nich – „Rzeczpospolitą” cytuje portal oswiata.abc.pl w artykule pt. „Eksperci: nauczyciele i rodzice muszą nauczyć się współpracy”. Oto jego fragment;

 

Amerykańskie uczelnie przygotowują przyszłych nauczycieli do tego, że praca z uczniem oznacza też pracę z jego otoczeniem. W Polsce do dziś nie jesteśmy przekonani, że kształcenie w tym kierunku jest potrzebne – tłumaczy profesor Maria Mendel, którą cytuje „Rzeczpospolita”. Jak pokazują badania, większość nauczycieli unika rozmów z rodzicami.

 

Cały artykuł TUTAJ

 

Źródło: www.oswiata.abc.com.pl/

 

 

Także „Gazeta Prawna” w artykule Anny Wittenberg pt. „Bój o wolne dla nauczycieli trwa. Relacje z rodzicami zaostrzyła jeszcze Kluzik-Rostkowska” poświęciła tej tematyce obszerne jego fragmenty, powołując się na te same źródła, co „Rzeczpospolita”, to znaczy na wyniki badań, jakie prowadziła prof. Marię Mendel z Uniwersytetu Gdańskiego wśród amerykańskich i polskich studentów ostatnich lat kierunków nauczycielskich. Oto fragment wypowiedzi prof. Mendel, przytoczony przez GP:

 

W ramach moich badań, po przeprowadzeniu rozmów z rodzicami, przeanalizowałam ich wypowiedzi o szkole. Wynika z nich, że ogromny wpływ na to, co myślą o nauczycielach swojego dziecka i – szerzej – o edukacji w naszym kraju, wynika z doświadczeń, które sami mieli jako uczniowie – mówi Maria Mendel. – Wciąż żyjemy w czasach transformacji, a rodzice mają doświadczenia z PRL – dodaje.

 

Potwierdzają to badania rad rodzicielskich – działają w nich tylko nieliczni. Pozostałych taka aktywność zwykle w ogóle nie interesuje. Partnerstwo między pedagogami a rodzicami to wciąż wyjątek.

 

 

Warto przeczytać całą tą publikację – TUTAJ

 

 

Źródło: www.serwisy.gazetaprawna.pl



Zostaw odpowiedź