Portal oswiata.abc.com zamieścił wczoraj informację o kontroli, jaką w okresie od września 2013 r. do stycznia 2015 r. przeprowadziła Delegatura NIK we Wrocławiu w dziewięciu jednostkach: siedmiu publicznych i niepublicznych szkołach podstawowych i gimnazjach oraz w Kuratorium Oświaty we Wrocławiu oraz w Dolnośląskim Urzędzie Marszałkowskim. Sprawdzano jak szkoły wspierają wybitnie uzdolnionych uczniów. Oto fragment tej publikacji:
„Tylko w połowie skontrolowanych szkół wypracowano i sformalizowano systemy typowania wybitnych uczniów. Jednak najczęściej stosowanymi kryteriami przy wyborze uzdolnionych były osiągnięcia ucznia – w nauce szkolnej i dziedzinach sportowych. Tymczasem w ocenie NIK analiza ogólnych wyników kształcenia nie jest najlepszym i obiektywnym sposobem kwalifikowania danej osoby do grona uzdolnionych” – podano w raporcie.
NIK zwraca również uwagę, że szkoły nie znają instrumentów i narzędzi służących diagnozowaniu i wspieraniu uzdolnień uczniów, opracowanych w wyniku współpracy Ministra Edukacji Narodowej i Ośrodka Rozwoju Edukacji.
Źródło: www.oswiata.abc.com.pl
Po pełną informację o tej kontroli i jej szczegółowych wynikach odsyłamy do źródła – na stronę NIK – TUTAJ