Swe wtorkowe prace XIII Kongres Zarządzania Oświatą wznowił o godzinie 9:00.

 

 

 

Z kilku możliwości – gdyby Wasz reporter tam był – wybrałby wystąpienie „stałego punktu” ostatnich Kongresów – Marka Lecko, prezentowanego w harmonogramie jako pracownik Akademii Umiejętności Foucault, a jest on tam przecież dyrektorem zarządzającym! Tym razem tematem jego wykładu był problem, często podejmowany w tekstach, cytowanych na stronie OE: „Niedocenianie możliwości ucznia – o ocenianiu możliwości i ich motywacji”

 

 

 

 

O godz. 10:50 wasz reporter zameldowałby się w Planetarium UMK, ale nie po to, aby oglądać tam gwiazdy. lecz przede wszystkim dla zorganizowanej tam debaty panelowej „Co oznacza ‚być dobrym wychowawcą’ i czy można się tego nauczyć”, której moderatorem był Jarosław Szulski. [Na zdjęciu – z mikrofonem. Pierwszy z prawej – Tomasz Bilicki – Fundacja Innopolis, Łódź] –

 

 

 

Foto: profil fb Tomasza Bilickiego

 

Zaraz po tym panelu wystąpił tam „człowiek z Łodzi” – Tomasz Bilicki, prezes Zarządu Fundacji „Innopolis, który zaprezentował „Wartości Fundacji Innopolis. Liderzy młodzieżowi”. Oto jak wystąpienie to tak zapowiedzieli organizatorzy w Harmonogramie: „Naszą specjalnością jest wsparcie młodzieży oraz rodziców i nauczycieli. Pracujemy z utalentowanymi nastolatkami, jak i z młodzieżą doświadczającą różnych problemów.

 

 

 

 

Po przerwie na lunch (gdzie się podziały nasze polskie obiadki...) wasz reporter powróciłby na Aulę Główną, gdzie Marek Kaczmarzyk z Uniwersytetu Śląskiego mówił, także na nasz gorący temat: „Neurobiologia motywacji. O asymetrycznej naturze kar i nagród„. Zachęcała do tego taka oto zapowiedź, umieszczona przez organizatorów w harmonogramie: „Układ nagrody i układ kary, to w naszych mózgach niezależne systemy. Nie są ze sobą związane bezpośrednio, więc ich aktywności nie mogą się uzupełniać. Stopień zaangażowania obu w aktywność poznawczą wpływa jednak znacząco na jakość kompetencji. Zrozumienie tych zależności pozwala lepiej zrozumieć zjawiska takie, jak: fobie szkolne, lęki i nagłe zaniki pamięci – widoczne u naszych uczniów w czasie szkolnych odpowiedzi.” [Tym, których na tym wykładzie nie było – polecamy na Yoy Tube, zatytułowany podobnie: „Kij i marchewka. O niesymetrycznej naturze motywacji kar i nagród”   –   TUTAJ]

 

 

 

Nie wszystkie wykłady cieszyły się dużym zainteresowaniem uczestników Kongresu.

 

 

 

Warsztaty także miały różny stopień „przyciągania” swoją tematyką:

 

 

Bywały takie – klasyczne z punktu widzenia metodyki tej formuły,..

 

 

 

… ale były także i takie…

 

 

 

ŚRODA, 26 WRZEŚNIA – TRZECI DZIEŃ XIII KONGRESU ZARZĄDZANIA OŚWIATĄ

 

 

Dzisiaj, trzeci dzień Kongresu, ci którzy dotrwali – rozpoczęli także o godzinie 9:00. Podobnie jak miało to miejsce we wtorek – osoby zainteresowane mogły uczestniczyć w „wizytach studyjnych”. Organizatorzy zadbali jedynie o „umówienie” instytucji, które otwierały swe drzwi na „kongresowiczów, dotarcie na miejsce odbywało się „na własną rękę” (czytaj – nogę, czy inny środek lokomocji).

 

 

Pozostali mieli do wyboru kilka ofert programowych. Obok trzech wykładów i trzech warsztatów była także możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji w ramach tzw. „stolików eksperckich”. Jednym z nich był stolik, przy którym można było porozmawiać ze specjalistką o problemach świadczenia uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

 

 

 

Od godziny 11:00 w Dużej Auli chętni mogli wysłuchać doświadczonego inspektora Państwowej Inspekcji Pracy (?), który poprowadził seminarium , zatytułowane w w harmonogramie kongresu: „PIP w szkole – regulaminy pracy”, czyli jak powinny być tworzone, w oparciu o aktualnie obowiązujące prawo pracy, obowiązkowe i opcjonalne elementy regulaminów pracy.

 

 

 

Wśród uczestników kongresu było wiele osób znakomicie posługujących się nowyiu technologiami… Ciekawe jak zareagowałyby na zakaz wnoszenia do klasy (do auli) smartfonów…

 

 

 

A oto dowód (i zapowiedź), że zarejestrowane tą kamerą wystąpienia, po ich zredagowaniu – podobnie jak wideorejestracje wykładów z poprzednich kongresów – będą zamieszczane na stronie XIII Kongresu www.oskko.edu.pl/kongres/

 

 

XIII Kongres Zarządzania Oświatą zakończył swe prace dziś, około godziny 13-ej. Do zobaczenia za rok…

 

 

Zdjęcia (z wyjątkiem opisanego) pochodzą z fanpage OSKKO
Tekst: Włodzisław Kuzitowicz



Zostaw odpowiedź