9 marca poinformowaliśmy o wylocie Jolanty Okuniewskiej – polskiej uczestniczce finałowego spotkania 50 najlepszych nauczycieli wyłonionych w konkursie Światowej Nagrody Nauczycielskiej – Global Tecaher Prize – do Dubaju, gdzie wydarzenie to miało miejsce. Wiadomo też, że 13 marca nagrodę tę, zwaną „Nauczycielskim Noblem” otrzymała Hannah Al Hroub – nauczycielka gimnazjum z Palestyny.

 

Okuniewska w Dubaju

 Foto: www.google.pl

 

 

Dziś zachęcamy Sz. Czytelników do lektury trzech odcinków blogu grupy Superbelfrzy RP – eduzmieniaczy, o wspólnym tytule „Dubaj, spełnione marzenia”, w których Jolanta Okuniewska opowiada o swoim pobycie w Dubaju.

 

Oto, dla zachęty, trzy fragmenty zaczerpnięte z trzech kolejnych odcinków tej opowieści:

 

Jolanta Okuniewska, Dubaj, spełnione marzenia. Cz. 1

 

[…] Dzień rozpoczął się spotkaniem z Ross Hall, Director Education, Ashoka. Inspirujące wyzwania dla zmieniaczy… dla eduzmieniaczy. Jest ich wielu, ich działania mogą doprowadzić do wielu znaczących zmian, ale muszą łączyć się z wytrwałością i wiarą w to, co się robi. Pomysły na to, jak znaleźć w sobie te siły i nie poddawać się. Znam takich ludzi, to jest optymistyczne.

 

Kolejny wykład przygotował dla nas David Gershon, Co-Founder & CEO, The Empowerment Institute. Na każdym slajdzie motyl, serce zabiło mi mocniej, bo motyle przyfrunęły za mną do Dubaju. Teraz rozumiem dlaczego są ze mną od zawsze. To kawałek ogrodu mojej mamy… jej obecność, poczucie, że wie.

 

Wykład dotyczył etapów zmiany. Trudny język i słownictwo, refleksje na temat tego, co nam się zmienić już udało, a co chcielibyśmy zmienić w sobie, w szkole, w okolicy, w systemie edukacji.

 

Tego dnia miałam też łączenie video z moimi uczniami za pomocą aplikacji zoom cloud meeting. W Dubaju nie działa Skype, na Google hangout nie było dźwięku, zoom zadziałał bez problemów. Pokazałam dzieciom kawałek szkoły, przesłaliśmy sobie całusy i porównaliśmy czas jaki był w Polsce i Dubaju. Troszkę zadań matematycznych bliskich życiu związanych z obliczeniami zegarowymi i zaznaczaniem godzin na zegarach. To ma sens. […]

 

Cały post – Cz. 1.  –   TUTAJ

 

 

Jolanta Okuniewska, Dubaj, spełnione marzenia. Cz. 2

 

[…] Wybrałam się na warsztaty z klockami Lego. I wcale nie dlatego, że odbywały się nad basenem pod palmami, ale dlatego, że zachwyciły mnie pomysły Kazui Takahashi z Japonii.

 

Warto było, pracowałam w grupie z nauczycielką z Indii oraz z Dubaju, dzieliłyśmy się doświadczeniami i pomysłami na zajęcia z uczniami z klockami Lego. Nasze prace można było oglądać przez cały dzień, aż do zakończenia forum dnia następnego. >

 

Potem poszłam na lekcję prowadzoną przez Maarit Rossi z Finlandii na temat metod nauczania matematyki. Miałam lekki niedosyt, bo 30 minut nie wystarczyło, by mnie zachwyciła. Na pewno dochodziła trema, ale nie wiedziałam jakie są cele ćwiczeń, które zaproponowała. Film, który o Niej przygotowano mnie zaintrygował i chciałam więcej. Na szczęście miałyśmy okazję rozmawiać wielokrotnie i wiem, że przywiązuje dużą wagę do aktywnego i praktycznego nauczania matematyki. […]

 

 

Cały post – Cz. 2.   –   TUTAJ

 

 

Jolanta Okuniewska, Dubaj, spełnione marzenia. Cz. 3

 

[…] Tego dnia i ja miałam swój najważniejszy egzamin – udział w panelu. Pozwolono mi wybrać temat, dwa tygodnie przed forum skontaktował się ze mną Vikas Pota z Varkey Foundation i zaproponował trzy tematy do wyboru. Mogłam też odmówić, ale to nie byłoby w porządku wobec moich przyjaciół, wobec wszystkich, którzy za mnie od samego początku trzymali kciuki. Poza tym to ogromny honor opowiadać o tym, jak pracują polscy nauczyciele, co robię, by rozszerzać podstawę programową i dzięki temu pozwalać moim uczniom na zdobywanie kompetencji potrzebnych w przyszłości.

 

Profesor Fernando Reimer spotkał się z panelistami chwilę przed wystąpieniem, nakreślił swoją wizję rozmowy, wysłuchał naszych sugestii. Poprosił o wypowiedzi na konkretnie wskazane wątki. Bardzo się ucieszyłam, że będę mogła mówić na temat eTwinning, gdyż właśnie realizacja międzynarodowych i krajowych projektów z moimi uczniami pozwala mi na rozszerzanie podstawy programowej dla edukacji wczesnoszkolnej oraz daje szansę na przyspieszony rozwój zawodowy.[…]

 

 

Cały post – Cz. 3   –   TUTAJ

 

 

Źródło: www.superbelfrzy.edu.pl

 

 

Polecamy także materiał z TVN  – „Najlepsi nauczyciele chcą zmieniać świat”  –   program  UWAGA:

 



Zostaw odpowiedź