logo-wolters-kluwer

 

Choć III Kongresu Edukacja i Rozwój zakończył się wczoraj – do dziś w głównych mediach nie ma o tym wydarzeniu informacji. Nawet na stronie organizatora – Wolters Kluwer – niewiele pojawiło się relacji. Oto co udało się nam odnaleźć:

 

 

Działo się pierwszego dnia Kongresu:

 

Wybrano Super Dyrektora Szkoły i Super Dyrektora Przedszkola

 

Super Dyrektor Przedszkola

> Halina Smaroń dyrektor Publicznego Przedszkola nr 17 w Jastrzębiu-Zdroju

 

Super Dyrektor Szkoły

> Dariusz Rowiński dyrektor Gimnazjum nr 3 im. Stefana Batorego w Malborku

 

WYRÓŻNIENIA DLA PRZEDSZKOLI

Teresa Popielarz dyrektor Przedszkola nr 1 „Chatka Puchatka” w Trzemesznie

 

WYRÓŻNIENIA DLA SZKÓŁ

Krystyna Jakubowska dyrektor Szkoły Podstawowej nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie

Jerzy Maduzia dyrektor Zespołu Szkół nr 6 im. Króla Jana III Sobieskiego w Jastrzębiu-Zdroju

Anna Szymborska dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mostach

 

 

Więcej na ten  temat  –  TUTAJ

 

 

O tym, co wydarzyło się drugiego dnia Kongresu:

 

 

Tutor pomaga uczniowi uwierzyć we własne możliwości

 

Tutoring i coaching to metody, które przebojem wkraczają do dzisiejszych szkół. O ich zaletach opowiadali: Jarosław Kordziński i Marcin Szala, prelegenci III Kongresu Edukacja i Rozwój.

 

Za punkt wyjścia obaj prelegenci przyjęli cytat z Plutarcha: „Umysł nie jest naczyniem, które należy napełnić, ale ogniem, który należy rozniecić”. Taką rolę, zdaniem wykładowców, powinni pełnić dzisiejsi pedagodzy.

 

Więcej  –  TUTAJ

 

 

Każde wspomnienie zmienia mózg

 

Pamięć jest najważniejszą funkcją mózgu, tworzy naszą tożsamość. Każde zapisywane wspomnienie powoduje fizyczne zmiany w komórkach nerwowych – mówiła prof. Małgorzata Kossut podczas swojego wystąpienia na III Kongresie Edukacja i Rozwój. […]

 

Prof. Małgorzata Kossut jest kierownikiem Katedry Neurokognitywistyki. Zajmuje się neuronalnymi i molekularnymi mechanizmami uczenia się i pamięci.

 

Wbrew przekonaniom dziewiętnastowiecznych badaczy, mózg dorosłego człowieka podlega ciągłym zmianom – tłumaczyła prelegentka. Mimo że komórki nerwowe się nie regenerują, to organ ten jest tak skonstruowany, że tworzy obejścia tak, aby zrekompensować uszkodzone funkcje.

 

 

Więcej  –  TUTAJ

 

 

 

Jeszcze w ramach programu pierwszego dnia uczestnicy Kongresu sformułowali pytania, adresowane do nieobecnej minister edukacji:

 

 

Pytania dyrektorów czekają na odpowiedzi MEN

 

Około pięciuset dyrektorów szkół i przedstawicieli samorządu terytorialnego wzięło udział w pierwszym dniu III Kongresu Edukacja i Rozwój. Niestety – wbrew początkowym zapowiedziom – w wydarzeniu nie mogli uczestniczyć przedstawiciele MEN.[…]

 

 

Oto link do pliku  < Lista-pytań>

 

 

Źródło: www.oswiata.abc.com.pl

 

 



Zostaw odpowiedź