Choć III Kongresu Edukacja i Rozwój zakończył się wczoraj – do dziś w głównych mediach nie ma o tym wydarzeniu informacji. Nawet na stronie organizatora – Wolters Kluwer – niewiele pojawiło się relacji. Oto co udało się nam odnaleźć:
Działo się pierwszego dnia Kongresu:
Wybrano Super Dyrektora Szkoły i Super Dyrektora Przedszkola
Super Dyrektor Przedszkola
> Halina Smaroń dyrektor Publicznego Przedszkola nr 17 w Jastrzębiu-Zdroju
Super Dyrektor Szkoły
> Dariusz Rowiński dyrektor Gimnazjum nr 3 im. Stefana Batorego w Malborku
WYRÓŻNIENIA DLA PRZEDSZKOLI
Teresa Popielarz dyrektor Przedszkola nr 1 „Chatka Puchatka” w Trzemesznie
WYRÓŻNIENIA DLA SZKÓŁ
Krystyna Jakubowska dyrektor Szkoły Podstawowej nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie
Jerzy Maduzia dyrektor Zespołu Szkół nr 6 im. Króla Jana III Sobieskiego w Jastrzębiu-Zdroju
Anna Szymborska dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mostach
Więcej na ten temat – TUTAJ
O tym, co wydarzyło się drugiego dnia Kongresu:
Tutor pomaga uczniowi uwierzyć we własne możliwości
Tutoring i coaching to metody, które przebojem wkraczają do dzisiejszych szkół. O ich zaletach opowiadali: Jarosław Kordziński i Marcin Szala, prelegenci III Kongresu Edukacja i Rozwój.
Za punkt wyjścia obaj prelegenci przyjęli cytat z Plutarcha: „Umysł nie jest naczyniem, które należy napełnić, ale ogniem, który należy rozniecić”. Taką rolę, zdaniem wykładowców, powinni pełnić dzisiejsi pedagodzy.
Więcej – TUTAJ
Każde wspomnienie zmienia mózg
Pamięć jest najważniejszą funkcją mózgu, tworzy naszą tożsamość. Każde zapisywane wspomnienie powoduje fizyczne zmiany w komórkach nerwowych – mówiła prof. Małgorzata Kossut podczas swojego wystąpienia na III Kongresie Edukacja i Rozwój. […]
Prof. Małgorzata Kossut jest kierownikiem Katedry Neurokognitywistyki. Zajmuje się neuronalnymi i molekularnymi mechanizmami uczenia się i pamięci.
Wbrew przekonaniom dziewiętnastowiecznych badaczy, mózg dorosłego człowieka podlega ciągłym zmianom – tłumaczyła prelegentka. Mimo że komórki nerwowe się nie regenerują, to organ ten jest tak skonstruowany, że tworzy obejścia tak, aby zrekompensować uszkodzone funkcje.
Więcej – TUTAJ
Jeszcze w ramach programu pierwszego dnia uczestnicy Kongresu sformułowali pytania, adresowane do nieobecnej minister edukacji:
Pytania dyrektorów czekają na odpowiedzi MEN
Około pięciuset dyrektorów szkół i przedstawicieli samorządu terytorialnego wzięło udział w pierwszym dniu III Kongresu Edukacja i Rozwój. Niestety – wbrew początkowym zapowiedziom – w wydarzeniu nie mogli uczestniczyć przedstawiciele MEN.[…]
Oto link do pliku < Lista-pytań>
Źródło: www.oswiata.abc.com.pl