Dzisiaj przykład połączenia nowych technologii i kreatywnego podejścia nauczyciela, a konkretnie nauczycielki – Hanny Czapli. Polecamy jej artykuł, zamieszczony na stronie SUPERBELFRZY, zatytułowany Moje małe Show(bie), czyli jak złapać kontakt z uczniem…”. Oto jego fragmenty:

 

 

Foto: www. szkolaeuropejczyk.pl

 

Kiedy pięć lat temu rozpoczynałam swoją przygodę z „Cyfrową Szkołą” , najbardziej w pracy na lekcji z uczniami, brakowało mi narzędzia, które dawałoby mi możliwość przesłania uczniom materiałów i otrzymania od nich zwrotnie – wypełnionego/ wykonanego ćwiczenia.

 

O Google for Education nie miałam pojęcia, o Classroom tym bardziej, o innych platformach słyszałam co nieco, ale moje pojęcie na ten temat było dość mętne. Potrzebne mi było narzędzie proste, łatwe w obsłudze, intuicyjne – zarówno dla mnie, bardzo wtedy początkującej e-nauczycielki, jak i (wtedy) raczkujących w kontaktach z technologią cyfrową uczniów klas IV – VI szkoły podstawowej. Mój mentor w sprawach technologii podsunął mi aplikację „Showbie” i moja miłość do niej, od pierwszego wejrzenia, trwa po dziś dzień…

 

Aplikacja działa zarówno pod iOS (iPad), jak i na Androidzie, jest też wersja webowa. Do jej działania potrzebne jest połączenie z Internetem. W swojej podstawowej wersji jest bezpłatna, wersja płatna oferuje o wiele więcej miejsca (czytaj: możliwości tworzenia zadań dla uczniów), dołączenia wszystkich nauczycieli i uczniów szkoły. Służy zarówno nauczycielom, jak i uczniom, jest też możliwość dołączenia rodziców oraz współpracy z innymi nauczycielami. Aplikacja daje  możliwość przekazania materiałów uczniom i zebrania od nich odpowiedzi. Zadaniem mogą być: polecenia słowne, linki, filmiki, dokumenty, zdjęcia, nagrania głosowe. W takiej też formie może wykonane zadanie przesłać nauczycielowi uczeń. Ale po kolei.

 

Aby skorzystać z Showbie, należy pobrać aplikację na urządzenie mobilne lub wejść na komputerze na stronę www.showbie.com i założyć sobie konto, wybierając odpowiednią rolę – Uczeń (Student), Nauczyciel (Teacher), Rodzic(Parents). Kiedy tworzymy konto nauczycielskie, podajemy swój adres e-mail, nazwę użytkownika, imię i nazwisko, opcjonalnie też nazwę szkoły. […]

 

Czy są minusy? Oczywiście. Aplikacja działa po podłączeniu do sieci, a więc sieć szkolna musi być dość wydolna, by szybko pobrać lub przesłać zadania. Konstruując lekcję w showbie muszę pamieęać, by dodawać zadania od ostatniego – nie ma możliwości zmiany kolejności w umieszczonych już zadaniach. W wersji bezpłatnej aplikacj jest też ograniczona liczba zadań – tylko 10, a uczniów tylko 35 w klasie. Ale – na szczęście – nasze klasy nie są tak liczne.

 

Reasumując – świetne narzędzie, wielofunkcyjne, darmowe, intuicyjne. Wykorzystuję je już od prawie pięciu lat. Polecam.

 

P.S. Jako Apple Distinguished Educator mam możliwość testowania bezpłatnie wersji „Pro”. Jest jeszcze bardziej przydatna. I to jest argument, by starać się o ten tytuł.

 

Hanna Czapla – nauczycielka dyplomowana języka polskiego i przyrody (2001r.), długoletnia dyrektor szkoły podstawowej, egzaminatorka OKE,  realizatorka i uczestniczka wielu projektów rozwijających umiejętności cyfrowe wśród uczniów i nauczycieli, m.in. projektu rządowego „Cyfrowa Szkoła”  (2013) i „Cyfrowa Dziecięca Encyklopedia Wielkopolan” (2015), trenerka i edukatorka współpracująca w zakresie ICT , posiada tytuł Apple Distinguished Educator’2015.

 

 

Cały artykuł „Moje małe Show(bie), czyli jak złapać kontakt z uczniem…”    –    TUTAJ

 

 

Źródło: www.superbelfrzy.edu.pl



Zostaw odpowiedź