Dzisiaj proponujemy post, zamieszczony we wtorek, 3 września, na fejsbukowym profilu Marzeny Żylińskiej. Czynimy to nie w celach wsparcia marketingowego wydawcy i autorki, lecz wiedzeni misją popularyzowania wszelkich źródeł inspiracji pozytywnych zmian naszych szkół: z placówek „nauczających” w środowiska wspierające procesy uczenia się uczniów. Oto ten wpis:
[…] Jeśli uczycie w klasach 1-3 lub macie swoje dzieci w wielu 7 – 10 lat, może zainteresuje Was książka „Życie to nie wyścigi”. Pamiętajcie tylko o tym, że książkę trzeba czytać wspólnie, bo dzieci i dorośli biorą z niej co innego i dopiero rozmowa pozwala na złożenie obu części i zrozumienie przekazu.
Szkolne problemy wielu dzieci biorą się nie stąd, że materiał jest zbyt trudny, ale stąd, że to, co mają robić w szkole jest dla nich za nudne i że z omawianymi zagadnieniami nie mogą się identyfikować. W książce poruszyłam temat emocji, złych nastrojów, nieradzenia sobie z porażkami.
Czym jest sukces, a czym porażka?
Jak radzić sobie z przeciwnościami losu i trudnymi emocjami?
Jak odróżnić fakty od opinii i dlaczego to taka ważna umiejętność?
Skąd się biorą słowa?
Być może czytając historię Budełki zauważycie, o jak wielu trudnych sprawach z dziećmi nie rozmawiamy i z jak wieloma najtrudniejszymi problemami muszą sobie radzić same.
W historię skrzata Budełki wplecione zostały zadania, które pozwalają na rozwijanie takich sprawności jak kreatywne pisanie, wrażliwość językowa, liczenie, planowanie, ale oprócz nich jest dużo zadań, które pozwalają lepiej rozumieć cudze i swoje emocje.
Wiesława Mitulska * pracowała z książką z uczniami drugiej klasy SP. Jej recenzję można znaleźć na okładce książki. […]
Źródło: www.facebook.com/marzena.zylinska
*O pracy koleżanki Wiesławy Mitulskiej informowaliśmy już naszych czytelników 22 maja – TUTAJ
Książkę „Życie to nie wyścigi” można zamówić przez sklep internetowy Edukatorium – TUTAJ