10 lutego zamieściliśmy materiał zatytułowany Ileż to informacji musiano opracować, aby mógł powstać ten raport”. Jego ostatnim zdaniem była taka deklaracja redaktora: „Komentarz redakcyjny do tej informacji opublikujemy w najbliższych dniach.”

 

Z wiadomych już Wam powodów nie mogliśmy tego uczynić, tak jak zamierzaliśmy, w drugiej połowie ub. tygodnia. Ale to co było powodem tego opóźnienia, czyli atak hakerski na cale oprogramowanie redakcyjnego komputera – w tym zablokowanie wejścia na panel administracyjny strony OE – nie spowodowało, że zaprzestaniemy publikowania prawdziwych informacji o wydarzeniach w łódzkiej oświacie. W tym nie powstrzyma to nas przed wyrażaniem krytycznych opinii o działaniach i decyzjach podmiotów odpowiedzialnych za placówki oświatowo-wychowawcze, dla których są one organem prowadzącym.

 

Przeto – ad rem:

 

Zaczniemy od komentarza do Raportu z konsultacji społecznych dotyczących projektu Polityki rozwoju edukacji Miasta Łodzi 2030+, które – zgodnie z Załącznikiem do zarządzenia Nr 2467/2024 Prezydenta Miasta Łodzi o ogłoszeniu konsultacji społecznych z mieszkańcami Miasta Łodzi treści projektu Polityki rozwoju edukacji Miasta Łodzi 2030 +. – w terminie od dnia 9 grudnia 2024 r. do dnia 9 stycznia 2025 r [Treść tego załącznika – TUTAJ],

 

Warto w krótkich słowach nazwać rzeczy po imieniu, czyli powiedzieć wprost jak obszerny materiał  pracownicy Wydziału Edukacji UML opracowywali prawie cały miesiąc – a jeśli idzie o spotkanie konsultacyjne z 16 grudnia, to w sali warsztatowej Fabryce Aktywności Miejskiej” – bo tak nazwano budynek przy ul. Tuwima 10, który jest miejscem konsultacji społecznych, warsztatów, wystaw, konferencji, spotkań z organizacjami pozarządowymi, rzecznikiem ds. seniorów czy pełnomocnikami Prezydenta Miasta Łodzi, to od tej daty do 4 lutego, kiedy opublikowano ów „Raport”  minęło 50 dni!

 

Jak napisali autorzy tego materiału – w spotkaniu wzięło udział 21 osób, ale wśród uczestniczących było 8-oro pracowników Wydziału Edukacji, dwoje moderatorów, którzy prowadzili to spotkanie. Nawiasem mówiąc byli to Joanna Kamińska – dyrektorka Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii „SOS” Nr 1 i  Krzysztof Wilski – były dyrektor i twórca tej placówki, obecnie – już emeryt,  zatrudniony  tak jako psycholog. Ciekawe, dlaczego właśnie oni?

 

To znaczy, ze tzw. „zwykłych mieszkańców Lodzi było 11 osób.

 

A jaki obraz tego spotkania zawarto w Raporcie? Napisano tam, że pytania zadawało 6 osób, zaś swoje opinie wyrażały 4 osoby – w tym 1  „zwykły” mieszkaniec oraz dyrektor SOSW nr 6 w Łodzi i dwoje przedstawicieli ZHP, a konkretnie Komendy Chorągwi Łódzkiej ZHP. Nie wiem jak Wam, ale według mojego wyliczenia suma liczb: 8 + 2 + 6 + 4 to 20.

 

Kim była i co tam robiła owa 21 osoba?

 

Jednak najbardziej zaskakująca (żeby nie napisać „wstrząsająca”) jest ta informacja:

 

„Wydział Edukacji UMŁ otrzymał 3 opinie do konsultowanego projektu uzyskane drogą elektroniczną z wykorzystaniem formularza konsultacyjnego.

 

Wszystkie wyrażone opinie dotyczące projektu Polityki rozwoju edukacji Miasta Łodzi 2030+ były pozytywne.

 

Reasumując:

 

Prosty wniosek jaki się z tych faktów nasuwa jest taki: Ów projekt Polityki rozwoju edukacji Miasta Łodzi 2030+ nie spotkał się z zainteresowaniem – nie tylko łodzian zawodowo związanych ze szkolnictwem, ale nawet tzw. „zwykłych” mieszkańców Łodzi. A co jeszcze mżna wydedukować z terminarzu prac nad raportem o konsultacji społecznej – także z większym zaangażowaniem pracowników WE UMŁ.  [WK]



Zostaw odpowiedź