biik9kqturbxy84ztmxnguzywzhy2uzymm4otk4ztflzgniywfhntq2yi5qcgvnkpudagjnc7jnbpevas0b4adcw4ghmqi

Foto: www.google.pl

 

Na internetowej stronie instytutu NASK (Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa) zamieszczono informację o przeprowadzonym we wrześniu przez Fundację Pedagogium we współpracy z Ośrodkiem Sondaży Społecznych, pod opieką naukową prof. dr hab. Marka Konopczyńskiego, badaniu „Nastolatki 3.0”, którego koordynatorem był właśnie ten podległy Ministerstwu Cyfryzacji instytut.

 

Oto fragmenty tej informacji i link do raportu „Nastolatki 3:0” –  Wybrane wyniki ogólnopolskiego badania uczniów w szkołach” :

.

 

Około 30 proc. nastolatków pozostaje on-line cały czas i to niezależnie od zmian miejsca pobytu. 93,4 proc. codziennie korzysta z internetu w domu – wynika z badań “Nastolatki 3.0”, przeprowadzonych w 2016 roku przez NASK. […]

 

Badanie koordynowane przez instytut badawczy NASK przeprowadzone zostało przez Fundację Pedagogium we współpracy z Ośrodkiem Sondaży Społecznych „Opinia” we wrześniu 2016 roku. Partnerem badania jest Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak. Ankieterzy pytali młodzież o różne aspekty korzystania z internetu. Była to już druga edycja tych ogólnopolskich badań. Pierwsza została zrealizowana w 2014 r.[…]

 

Badanie pokazuje, że dzisiejsze nastolatki, dla których internet był “od zawsze”, traktują go jako podstawowe narzędzie komunikacji. Aplikacje internetowe, takie jak komunikatory i serwisy społecznościowe, zastępują nastolatkom kontakt telefoniczny, poszerzają też i zmieniają  formy interakcji. – mówi prof. dr hab. Maciej Tanaś, kierujący w NASK Pracownią Edukacyjnych Zastosowań Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych.[…]

 

Dla niemal wszystkich respondentów podstawowym narzędziem do korzystania z internetu jest jednak smartfon. Jest to sprzęt poręczny, w małym stopniu kontrolowany przez rodziców. Nastolatki mają go zawsze przy sobie – mówi prof. Tanaś  – To właśnie telefon najczęściej zapewnia korzystanie z podstawowych usług potrzebnych młodzieży. Usługi, z których młodzież korzysta najczęściej, to: serwisy społecznościowe (78,1 proc. codziennie, 90 proc. przynajmniej raz w tygodniu), komunikatory (68,7 proc. korzysta codziennie, 82,9 proc. przynajmniej raz w tygodniu). Większość nastolatków korzysta też z różnorodnych rozrywek, dostępnych w internecie, zwłaszcza z muzyki i filmów. Podobnie, jak w poprzednim badaniu widzimy, że internet jest wygodnym i powszechnie stosowanym przez nastolatków narzędziem w procesie uczenia się – dodaje prof. Tanaś. 79,7 proc. stale (codziennie lub kilka razy w tygodniu) używa sieci do odrabiania lekcji, 64,8 proc. do poszerzania wiedzy użytecznej w szkole, 45,7 proc. do przygotowywania się do sprawdzianów. Niestety, nie zawsze młodzież wie, gdzie szukać rzetelnej wiedzy i wartościowych materiałów, uzupełniających szkolną edukację. […]

 

 

Cały komunikat „Nastolatki w internecie: smartfony, komunikacja i cyberprzemoc”   –  TUTAJ

 

 

Źródło: www.nask.pl

 

 

Raport „Nastolatki 3:0” –  Wybrane wyniki ogólnopolskiego badania uczniów w szkołach   –   tutaj



Zostaw odpowiedź