Foto:www.facebook.com

 

Burzliwy przebieg miało piątkowe posiedzenie Komisji Edukacji Rady Miejskiej, którego gównym punktem porządku obrad był projekt dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego oraz ustalenia sieci szkół ponadpodstawowych i specjalnych. Radni i zgromadzeni goście mieli wiele uwag i propozycji do wariantu „C” sieci szkół po reformie, który wczoraj na konferencji prasowej przedstawił wiceprezydent Tomasz Trela.

 

 

Foto:www.facebook.com

 

Zainteresowani tematem posiedzenia mieszkańcy, dla których zabrakło miejsc siedzących…

 

 

Zdaniem radnej Małgorzaty Bartosiak zaproponowane pomysły odbiegają od oczekiwań nauczycieli i rodziców. Część propozycji zgadza się z oczekiwaniami mieszkańców, jednak niektóre bardzo różnią się od głosów nauczycieli i rodziców, które słyszałam w czasie konsultacji. Miały powstać nowe szkoły podstawowe na Widzewie i Górnej, bardzo potrzebne w tym rejonie. Wariant C to wykluczakomentowała propozycję sieci szkół radna.

 

Zdaniem radnych Karoliny Kępki, Anny Lucińskiej i Marcina Zalewskiego obrady komisji utrudniał brak raportu z konsultacji społecznych dotyczących reformy szkół. Ma on trafić do radnych na początku przyszłego tygodnia.

 

Raport z konsultacji nie determinuje naszych decyzji. Wydział Edukacji przygotował propozycję na podstawie danych statystycznych i demograficznychzauważył przewodniczący komisji Sylwester Pawłowski.

 

Dzisiaj nie będziemy prawdopodobnie głosować w tej sprawie. Jeśli zajdzie taka potrzeba, posiedzenie Komisji Edukacji będzie także zwołane w najbliższych dniach. Dla mnie istotne są informacje czy Wydział Edukacji robił symulacje dotyczące ewentualnych zwolnień nauczycieli i ile ta reforma będzie kosztować nasze miastopytała radna Małgorzata Moskwa – Wodnicka.

 

 

W czwartek, 16 lutego o godz. 9: 00 w Dużej Sali Obrad przy ul. Piotrkowskiej 104 rozpocznie się XLI (nadzwyczajna) sesja Rady Miejskiej. Będzie ona dotyczyć projektu dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego oraz ustalenia sieci szkół ponadpodstawowych i specjalnych.

 

 

Źródło: www.uml.lodz.pl

 

 

 



Zostaw odpowiedź