Portal Edukacja, Internet, Dialog zamieścił informację o wartościowej inicjatywie Banku Gospodarki Żywnościowej, zatytułowaną „Gimnazjaliści rzecznikami zmiany społecznej w swoich miastach. Podsumowanie III edycji ‘Jeżdżę z głową’ Fundacji BGŻ”. „Obserwatorium Edukacji” postanowiło przybliżyć tą akcję swoim Czytelnikom, aby ukazać, że ciekawe rzeczy dzieją się także w mniejszych miastach i miasteczkach.

 

W III edycji projektu „Jeżdżę z głową” uczestniczyło ok. 3 tyś. uczniów z miejscowości do 50 tys. mieszkańców, które zamieszkuje 1,1 milionowa społeczność. Oto dwa fragment artykułu z EID:

 

W ramach ponad 550 dedykowanych zajęć szkolnych oraz spotkań z policją, strażą i służbami ratownictwa, gimnazjaliści poznali kluczowe przepisy kodeksu drogowego, w tym tajniki odpowiedzialnej jazdy na rowerze i zasady udzielania pierwszej pomocy. Młodzi uczestnicy programu pod opieką 123 nauczycieli przeprowadzili niemal 10 tys. ankiet wśród dorosłych mieszkańców miast i na ich podstawie przygotowali regionalne mapy miejsc niebezpiecznych. Odwiedzili ponad 200 klas i szkół, by dzielić się wiedzą na temat BRD z młodszymi kolegami. W efekcie lokalnej współpracy, 3 tys. mieszkańców małych miast wzięło udział w grach miejskich propagujących kwestie bezpieczeństwa drogowego i aktywności społecznej. […]

 

 

Jedną z kluczowych wartości programu jest angażowanie środowisk lokalnych, rozumianych jako cała społeczność, w działania na rzecz bezpieczeństwa, które jest „dobrem wspólnym”, jednakowo ważnym dla wszystkich obywateli. Co więcej, program jasno wskazuje konieczność zaprojektowania konkretnych zmian społecznych, a nie tylko dokonania oceny stanu zastanego i jego krytyki – wskazuje Radosław Jasiński, ekspert Rady Programowej „Jeżdżę z głową” oraz Dyrektor Programowy w Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

 

Cały artykuł – TUTAJ
Źródło: www.eid.edu.pl



Zostaw odpowiedź