Dzisiaj portal oswoata.abc.com, powołując się na PAP, zamieścił informacje, zatytułowaną „MEN: uczniów ze specjalnymi potrzebami nie powinno się izolować”. Oto jej fragmenty:

 

Uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi chcemy włączać do systemu, a nie izolować – zapewniła wiceminister edukacji Marzena Machałek, która przedstawiła w czwartek w Sejmie informację rządu ws. projektu rozporządzenia dotyczącego nauczania indywidualnego.

 

Wiceminister zapewniła, że uczniowie ze specjalnymi potrzebami nie zostaną pozbawieni indywidualnego podejścia w nauczaniu. Wniosek o informację w tej sprawie złożył klub PO. […]

 

Wiceminister przypomniała też, że projekt rozporządzenia ws. nauczania indywidualnego jest w trakcie konsultacji i do 19 maja wszyscy zainteresowani mogą wysłać swoją opinię.

 

Z sejmowej galerii debacie przysłuchiwali się przedstawiciele rodziców dzieci z niepełnosprawnościami, którzy dzień wcześniej protestowali przed Sejmem.

 

Cały tekst informacji   –   TUTAJ

 

 

To samo źródło zamieściło, także dzisiaj, kolejną informację, także powołując się na PAP: „Zalewska: dzieci ze specjalnymi potrzebami będą mogły uczyć się i w domu i w szkole”. Oto jej początek:

 

Robimy wszystko, by dzieci ze specjalnymi potrzebami były włączane do społeczności szkolnejzapewniła w piątek w Poznaniu szefowa MEN Anna Zalewska. Minister odniosła się do zarzutów, że resort chce uniemożliwić dzieciom z niepełnosprawnościami naukę w szkole. […]

 

Cały komunikat – TUTAJ

 

Źródło: www.oswiata.abc.com.pl

 

 

Komentarz redakcji:

Najbardziej zastanawiające w tej całej sprawie jest nie tyle to, że ministerstwo edukacji pod naciskiem „suwerena”, ale i opozycji parlamentarnej, potrafi jednak spuścić z tonu i trochę „odpuścić”, ale że wiadomość o tym zamieszcza, opierając się na materiałach Polskiej Agencji Prasowej prywatna firma Wolters Kluwer, a nie samo ministerstwo na swojej oficjalnej stronie internetowej.

 

Obserwatorium Edukacji” ze swojej strony odsyła Czytelników do pierwotnego źródła, jakim jest Sprawozdanie Stenograficzne z 41. posiedzenia Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 11 maja 2017 r.(drugi dzień obrad). Aby ułatwić lekturę dokonaliśmy wyciągu z tego stenogramu, załączając plik PDF, zawierający tylko te fragmenty, które zawierają treści wystąpień posłów w interesującej nas sprawie.

 

Ze swojej strony gorąco zachęcam do znalezienia kilkunastu minut na lekturę tej relacji z Sejmu – wiele można dowiedzieć się tam nie tylko o problemie nauczania uczniów niepełnosprawnych ale przede wszystkim o ludziach reprezentujących nas w Parlamencie .[WK]

 

Sprawozdanie Stenograficzne z 41. posiedzenia Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 11 maja 2017 r.(drugi dzień obrad) – wyciąg     –   TUTAJ



Zostaw odpowiedź