Dzisiaj portal oswoata.abc.com, powołując się na PAP, zamieścił informacje, zatytułowaną „MEN: uczniów ze specjalnymi potrzebami nie powinno się izolować”. Oto jej fragmenty:
Uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi chcemy włączać do systemu, a nie izolować – zapewniła wiceminister edukacji Marzena Machałek, która przedstawiła w czwartek w Sejmie informację rządu ws. projektu rozporządzenia dotyczącego nauczania indywidualnego.
Wiceminister zapewniła, że uczniowie ze specjalnymi potrzebami nie zostaną pozbawieni indywidualnego podejścia w nauczaniu. Wniosek o informację w tej sprawie złożył klub PO. […]
Wiceminister przypomniała też, że projekt rozporządzenia ws. nauczania indywidualnego jest w trakcie konsultacji i do 19 maja wszyscy zainteresowani mogą wysłać swoją opinię.
Z sejmowej galerii debacie przysłuchiwali się przedstawiciele rodziców dzieci z niepełnosprawnościami, którzy dzień wcześniej protestowali przed Sejmem.
Cały tekst informacji – TUTAJ
To samo źródło zamieściło, także dzisiaj, kolejną informację, także powołując się na PAP: „Zalewska: dzieci ze specjalnymi potrzebami będą mogły uczyć się i w domu i w szkole”. Oto jej początek:
Robimy wszystko, by dzieci ze specjalnymi potrzebami były włączane do społeczności szkolnej – zapewniła w piątek w Poznaniu szefowa MEN Anna Zalewska. Minister odniosła się do zarzutów, że resort chce uniemożliwić dzieciom z niepełnosprawnościami naukę w szkole. […]
Cały komunikat – TUTAJ
Źródło: www.oswiata.abc.com.pl
Komentarz redakcji:
Najbardziej zastanawiające w tej całej sprawie jest nie tyle to, że ministerstwo edukacji pod naciskiem „suwerena”, ale i opozycji parlamentarnej, potrafi jednak spuścić z tonu i trochę „odpuścić”, ale że wiadomość o tym zamieszcza, opierając się na materiałach Polskiej Agencji Prasowej prywatna firma Wolters Kluwer, a nie samo ministerstwo na swojej oficjalnej stronie internetowej.
„Obserwatorium Edukacji” ze swojej strony odsyła Czytelników do pierwotnego źródła, jakim jest Sprawozdanie Stenograficzne z 41. posiedzenia Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 11 maja 2017 r.(drugi dzień obrad). Aby ułatwić lekturę dokonaliśmy wyciągu z tego stenogramu, załączając plik PDF, zawierający tylko te fragmenty, które zawierają treści wystąpień posłów w interesującej nas sprawie.
Ze swojej strony gorąco zachęcam do znalezienia kilkunastu minut na lekturę tej relacji z Sejmu – wiele można dowiedzieć się tam nie tylko o problemie nauczania uczniów niepełnosprawnych ale przede wszystkim o ludziach reprezentujących nas w Parlamencie .[WK]
Sprawozdanie Stenograficzne z 41. posiedzenia Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 11 maja 2017 r.(drugi dzień obrad) – wyciąg – TUTAJ