Foto: www.dzieje.pl
Ryszard Proksa
Dzisiaj na stronie oswiata.abc.com zamieszczono informację, zatytułowaną „Proksa: Związek Nauczycielstwa Polskiego chce wywołać totalny chaos”. Oto fragmenty:
[…] Rada Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” domaga się przeznaczenia przez rząd środków finansowych na zagwarantowanie nauczycielom wynagrodzenia na poziomie „odzwierciedlającym wysiłek związany z wdrożeniem” reformy oświaty. Związek argumentuje, że ostatnia podwyżka płac nauczycieli miała miejsce we wrześniu 2012 r.
Celem Rady jest waloryzacja płac nauczycielskich o 10 proc., a po likwidacji przywilejów nauczycielskich – o 15 proc. Rada zaproponowała w trakcie negocjacji z rządem nowy system wynagradzania nauczycieli.
Reforma edukacji rusza od 1 września. […] Przeciwko zmianom protestował Związek Nauczycielstwa Polskiego, opozycja, a także organizacje społeczne, […] Na 4 września ZNP zapowiedział protest w sprawie reformy systemu oświaty, który odbędzie się przed Ministerstwem Edukacji Narodowej.
Napięcia na linii ZNP – rząd oraz inicjatywy ogólnopolskich protestów skomentował dla PAP szef Sekcji Krajowej Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność”, Ryszard Proksa.
„Związek Nauczycielstwa Polskiego, wraz z innymi stowarzyszeniami, chcą wywołać totalny chaos, co mnie nie dziwi, ponieważ wraz ze wprowadzeniem reformy stracą oni dostęp do unijnych pieniędzy. Stowarzyszenia te robią zamęt, mając poparcie mediów, co powoduje, że wygląda to tak, jakby pół Polski protestowało przeciw reformie, a w rezultacie jest to tylko garstka ludzi, która dorwała się do mikrofonu i ich słychać” – mówi Proksa. […]
Cały artykuł „„Proksa: Związek Nauczycielstwa Polskiego chce wywołać totalny chaos” – TUTAJ
Źródło: www.oswiata.abc.com.pl
Wypowiedź przewodniczącego Sekcji Krajowej Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” Ryszarda Proksy do obejrzenia i wysłuchania – TUTAJ
Stanowisko Rady Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” w sprawie stanu negocjacji z MEN w zakresie statusu zawodowego pracowników oświaty – TUTAJ