Gdybyśmy ten tydzień zakończyli bez poniższej informacji, musielibyśmy chyba zmienić nazwę naszego informatora. Cóż by to było za obserwatorium, które nie dostrzegłoby TAKIEGO jubileuszu:
Od redaktora „Obserwatorium Edukacji” – Ani i Robertowi Sowińskim – szczere gratulacje, „szacun” za wytrwałość i odporność na przeszkody, życzenia dalszej efektywnej działalności „na niwie” edukacji daltońskiej i doczekania czasów, gdy w MEN powstanie Departament Daltońskiej Edukacji!
A teraz krotki przegląd niektórych postów okolicznościowych, które na swym profilu zamieściła Anna Sowińska:
7 czerwca na profilu Anny Sowińskiej pojawił się post:
ZACZĘŁO SIĘ W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ I WCZESNOSZKOLNEJ. Kolejny próg edukacyjny za nami. 10 lat to wiek czwartoklasisty, dla którego plan daltoński to już nie tylko wizualizacje ale samodzielna i odpowiedzialna (współ)praca.
Aż łezka się w oku kręci. 10 lat minęło tak szybko!
Kiedy przygotowywałam prezentację na nasze urodziny to sama się zaskoczyłam ilu wspaniałych ludzi udało się przez ten czas spotykac, stworzyć przestrzeń dla edukacji
Dziękujemy wszystkim, którzy przez 10 lat towarzyszyli nam w tej drodze. […]
Dalsze teksty z tego samego jak powyżej źródła:
8 czerwca Agnieszka Czeglik napisała:
Anna Sowińska i Robert Sowiński obchodzą swoje 10 urodziny!!! Brawo Wy!!! Firma założona i prowadzona z pasją, jasno ukierunkowana na swoje działania. Jak dla mnie to najlepsza na polskim rynku profesjonalna i merytoryczna daltońska wiedza, która umościła się w pięknej Grabinie koło Łodzi .
Osiedleńcy Grabiny w zgodnym duecie (w dodatku małżeńskim, a jakże) rozsiewają daltońską filozofię wiary w możliwości dziecka, w jego potencjał z uszanowaniem autonomii i szacunku dziecka. Robią to w przeróżny sposób – w swoich podcastach, na szkoleniach , kursach, w swojej książce. […]
Obecnie na forach roztrząsa się wiele problemów choćby popularny temat oceniania, a mało gdzie pochyla się nad tym, co zrobić aby te dzieci były ZAINTERESOWANE i aby wskrzesić tkwiący w nich potencjał. Jak osiągnąć cel, który pozwoliłby nauczyć dzieci jak mają myśleć , a nie co mają myśleć !
Ania i Robert od 10 lat drążą tą skałę i próbują zainspirować nauczycieli do wyrzeźbienia jak najwięcej samodzielnych, odpowiedzialnych, współpracujących ,,dziwotworów”. Życzę Wam wielu kolejnych 10.
9 czerwca pojawił się post:
Kalina Stefaniak – fantastycznie z użytkownikami Ewa Radanowicz i 3 innymi użytkownikami:
Dzisiaj to szczególny wieczór. Spotkanie cudownej daltońskie rodziny – 10 lat Planu Daltońskiego Jak to w rodzinie wesoła i radosna atmosfera – tyle wrażeń. Jestem ogromnie zadowolona, że mogłam spotkać się ze wspaniałymi edukatorami…
A gospodarze całej imprezy urodzinowej to niezwykle serdeczne osoby. Posiadają ogromne doświadczenie i zawsze można liczyć na ich wsparcie – otwarte serca na drugiego człowieka. […]
Pozdrawiam Was serdecznie
10 czerwca Joanna Obuchowska [Educational Eden] napisała:
„Życzę Wam, żeby społeczność wariatów edukacyjnych, przecierających rzadziej uczęszczane bądź zupełnie nowe ścieżki, rosła, rozwijała się, wspierała i zmieniała rzeczywistość. I tak jak to padło w rozmowie: oddolnie, online, w placówkach, w małych społecznościach, lokalnie, na scenach konferencyjnych, na uniwersytetach, podczas szkoleń – małymi bądź większymi krokami, zarówno teoretycznie jak i w działaniu, pokazujmy, że da się inaczej. Bo warto.
Plan Daltoński – Jeszcze raz wszystkiego najlepszego! […]
Źródła zamieszczonych tekstów i rysunków
(zamieszczanych bez autorskiego związku z tekstami):
www.facebook.com/sowinska.anna
www.facebook.com/PlanDaltonski/?