Foto: www.google.pl
„Dziennik Gazeta Prawna” w dzisiejszym artykule Anny Wittenberg, zatytułowanym „Mniej biologii w szkole, mniej technologii. Rząd daje jasny przekaz” poszerza naszą wiedzę o skutkach, jakie dla wszechstronnej edukacji młodych pokoleń Polaków przyniesie realizacja likwidacji gimnazjów i powrotu do 8-klasowej szkoły podstawowej. Oto jego fragment:
W szkole podstawowej sprzed reformy gimnazjalnej (w klasach IV–VIII) uczniowie spędzali na biologii, chemii, fizyce i geografii ok. 1015 godzin. Po wprowadzeniu gimnazjów (w klasach IV–VI i przez całe gimnazjum) liczba ta spadła o 140. Planowana właśnie rewolucja edukacyjna oznacza kolejne cięcia – między czwartą a ósmą klasą będzie jedynie 700 godzin przedmiotów przyrodniczych.[…]
Dalej autorka przytacza pogląd prof. Piotra Węgleńskiego, dyrektora Centrum Nowych Technologii Uniwersytetu Warszawskiego, według którego, oprócz liczby lekcji ważny jest też sposób, w jaki wiedza jest przekazywana: – Programy edukacyjne przypominają standardy XIX–wieczne, nie tłumaczą rzeczywistości.
Cały artykuł – TUTAJ
Źródło:www.serwisy.gazetaprawna.pl