kolko-przyrodnicze-w-pg5-w-opolu

Foto: www.google.pl

 

„Dziennik Gazeta Prawna”  w dzisiejszym artykule Anny Wittenberg, zatytułowanym „Mniej biologii w szkole, mniej technologii. Rząd daje jasny przekaz” poszerza naszą wiedzę o skutkach, jakie dla wszechstronnej edukacji młodych pokoleń Polaków przyniesie realizacja likwidacji gimnazjów i powrotu do 8-klasowej szkoły podstawowej. Oto jego fragment:

 

W szkole podstawowej sprzed reformy gimnazjalnej (w klasach IV–VIII) uczniowie spędzali na biologii, chemii, fizyce i geografii ok. 1015 godzin. Po wprowadzeniu gimnazjów (w klasach IV–VI i przez całe gimnazjum) liczba ta spadła o 140. Planowana właśnie rewolucja edukacyjna oznacza kolejne cięcia – między czwartą a ósmą klasą będzie jedynie 700 godzin przedmiotów przyrodniczych.[…]

 

 

Dalej autorka przytacza pogląd prof. Piotra Węgleńskiego, dyrektora Centrum Nowych Technologii Uniwersytetu Warszawskiego, według którego, oprócz liczby lekcji ważny jest też sposób, w jaki wiedza jest przekazywana:  – Programy edukacyjne przypominają standardy XIXwieczne, nie tłumaczą rzeczywistości.

 

 

Cały artykuł  –  TUTAJ

 

 

Źródło:www.serwisy.gazetaprawna.pl

 

 

 



Zostaw odpowiedź