W serwisie PAP poświęconym polskiej nauce „Nauka w Polsce” pod zakładką < Społeczeństwo> zamieszczono artykuł, zatytułowany „Awatar pomoże uczniom wybrać najlepszy dla nich zawód”.
Można się z niego dowiedzieć o efektach projektu „PERSPEKTYWY Edukacyjno-Zawodowe”, w ramach którego pracowali pracownicy naukowi z takich szkół wyższych, jak: Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Uniwersytet Warszawski i Uniwersytet Łódzki. W testach, normalizacji, szkoleniach metodycznych oraz upowszechnianiu rozwiązań uczestniczyło także ok. 30 szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Przy realizacji filmów o zawodach współpracowało 200 firm i instytucji z różnych sektorów gospodarki. Oto fragment tego artykułu:
Rezultatem projektu „PERSPEKTYWY Edukacyjno-Zawodowe” są narzędzia i materiały metodyczne, które umożliwiają uczniom świadome kształtowanie ścieżek edukacyjno-zawodowych. […] „Diagnoza odbywa się w środowisku gry diagnostycznej 2D lub 3D odwzorowującej typowe współczesne miejsca pracy. W środowisku 3D uczeń za pomocą własnego awatara 3D może zmierzyć się z zadaniami i testami diagnostycznymi wpisanymi w scenariusz gry fabularnej” – informują twórcy aplikacji.
Materiały, pomocne w świadomym wyborze ścieżki zawodowej uczniowie mogą pobierać ze strony www.perspektywy3d.pl
Cały artykuł TUTAJ
Źródło: www.naukawpolsce.pap.pl
Więcej o tym projekcie można dowiedzieć się TUTAJ