Wczoraj (15 września 2022 r.) naszą uwagę zwrócił tekst, który Danuta Sterna zamieściła na swoim blogu. My nie użylibyśmy w tytule słowa „pedagog”, a nauczyciel, aby zapowiedz zawężeniu tych wskazówek do pedagogów szkolnych. Oto ten post – bez skrótów:

 

Rysunek: Danuta Sterna

 

 

12 przekonań dobrego pedagoga

 

Przedstawiam przekonania wewnętrzne nauczyciela, które są pożądane przy budowaniu dobrych relacji z uczniami. Warto zapytać siebie samego, na ile zgadzam się z takimi stwierdzeniami:

 

1.Każdy uczeń jest zdolny i może osiągnąć sukces.

 

2.Każdy z uczniów jest ciekawym człowiekiem wartym bliższego poznania.

 

3.Nie jest konieczne podnoszenie głosu, aby móc dotrzeć z przekazem do uczniów. Stać mnie na cierpliwość w stosunku do uczniów, nawet, gdy zachowują się nieodpowiednio.

 

4.Każdemu uczniowi należy się szacunek i dobre traktowanie w szkole.

 

5.Jestem zawsze gotowy do pomocy uczniowi.

 

6.Mogę dobrze wykonywać zawód nauczyciela, mimo ciągłych zmian z zewnątrz.

 

7.Poznaję i analizuję potrzeby moich uczniów.

 

8.Obdarzam uczniów zaufaniem i stwarzam warunki, aby oni mogli mi zaufać.

 

9.Uczniowie odbierają mnie jako osobę optymistycznie nastawioną do świata.

 

10.Nie zrezygnuję z zasad etycznych w mojej pracy nauczycielskiej.

 

11.Bywają sytuacje w kontaktach z uczniami, gdy serce jest ważniejsze niż rozum i przepisy.

 

12.Jestem dla moich uczniów dobrym przykładem i przywódcą

 

Samoocena może być bolesna, możecie nie zgadzać się ze wszystkimi stwierdzeniami, ale warto dążyć do takiej właśnie postawy.

 

Inspiracja artykułem Sarah McKibben

 

 

 

Źródło:  www.osswiata.ceo.org.pl

 



Zostaw odpowiedź