PORTAL SAMORZĄDOWY PL zamieścił artykuł o wzbudzającym zainteresowanie tytule: „Klasy jednopłciowe dobre dla małych dzieci”. Oto jego fragment:

Badania wykazują*), że kilkuletnie dzieci, w przeciwieństwie do nastolatków, skupiają się w życiu towarzyskim przede wszystkim na relacjach z przedstawicielami tej samej płci. Dziewczynki bawią się z dziewczynkami, chłopcy z chłopcami.

 

Z całą publikacją można zapoznać się TUTAJ

 

Źródło: www.portalsamorzadowy.pl

 

*Szkoda, że nieznany autor tego tekstu (portal podaje jako źródło owej informacji inny portal: Newseria.pl) nie zapytał jakie to konkretnie, kiedy i przez kogo przeprowadzone, badania!

 

 

Najprawdopodobniej z tego samego źródła czerpała redakcja m.interia.pl, zamieszczając, ilustrowana nagraniem video, materiał, zatytułowany „Szkoły jednopłciowe. Kolejny kontrowersyjny pomysł?”. Oto co można tam przeczytać:

 

Obecnie wydaje się naturalne, że dziewczynki i chłopcy uczą się w jednej klasie. Tymczasem okazuje się, że szkoła jednopłciowa może okazać się dobrym wyborem dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym. […]Takie zachowanie jest dość charakterystyczne i w tej sytuacji nie przeszkadza szkoła, która nie jest koedukacyjna. To jest okres rozwojowy, w którym dzieci funkcjonują w ten sposób, że dziewczynki mają koleżanki, a chłopcy mają kolegów i raczej obie grupy się za bardzo nie przenikają – mówi psycholog Justyna Święcicka*).

 

 

Całość, wraz z wideo, można przeczytać i zobaczyć  TUTAJ:

 

 

Źródło: www.m.interia.pl

 

 

*) Justyna Święcicka – psycholog zatrudniona w  Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej UNIWERSYTET DLA RODZICÓW w Warszawie. Prowadzi Grupę wsparcia dla rodziców dzieci z ADHD, zajęcia dla dzieci zdolnych, konsultacje dla rodziców dzieci zdolnych i dla rodziców dzieci z ADHD. Pracuje z młodzieżą z problemami emocjonalnymi i rodzinnymi. Współpracuje z mediami jako ekspert.

 

Jest także autorką wielu nagradzanych książek dla dzieci m.in.: „Kasia, jej brat i ich mały świat” (1994); „Gry i zabawy” (2002), „Wyprawa po kolory” (2004) i innych, książek dla młodzieży m.in: „Samotna w świecie. Sztuka przyjaźni” oraz „Te okropne kompleksy. Polubić siebie”, a także scenariuszy do filmów edukacyjnych. WJest współautorką przewodnika dla rodziców i nauczycieli dzieci nadpobudliwych psychoruchowo „Oswoić ADHD”.

 

Powyższą informację opracowano na podstawie www.sppp-udr.org

 

 

Z dostępnych źródeł nie wynika, aby mgr Justyna Święcicka uczestniczyła w badaniach, których przedmiotem była edukacja zróżnicowana.



Komentarze niedostępne