www.pl.wikipedia.org

Singapur

 

Portal  EDUNEWS.PL zamieścił wczoraj tekst Natalii Gorzeńskiej, zatytułowany Edukacja po singapursku”. Jest to owoc pobytu autorki w tym azjatyckim państewku, którego całkowita powierzchnia  to 712,4 km², czyli niewiele większa od Warszawy (517 km²), który to obszar zamieszkuje 5 607 300 (2016 r.) obywateli, czyli wielkość porównywalna do liczby mieszkańców woj. mazowieckiego – 5 349 114..

 

Foto: www.wikitravel.org

Mapa państwa Singapur

 

 

Oto wybrane fragmenty z artykułu Natalii Gorzeńskiej:

 

Co jest kluczem do rozwoju singapurskiego społeczeństwa i gospodarki? Edukacja! Od czasu odzyskania niepodległości w 1965 roku edukacja singapurska kilka razy przechodziła transformację, dostosowując się do potrzeb dyktowanych przez życie gospodarczo-społeczne – mówi Chan Lee Mun – Chef Skills Officer z organizacji SkillsFuture Singapore.

 

Swój post oprę o wystąpienie Chan Lee Mun na konferencji Education Exchange Micfrosoft zorganizowanej właśnie w Singapurze, a także na rozmowach z napotkanymi uczniami. Niestety, nie udało mi się odwiedzić żadnej ze szkół, ale mam nadzieję, że jeszcze będzie taka możliwość w niedalekiej przyszłości.[…]

 

W Singapurze Skills Future -program (ruch) narodowy jest odpowiedzią na potrzebę zmian. Singapurski minister edukacji Pan Ong Ye Kung uważa, że Skills Future/Umiejętności Przyszłości to wszystko, co Singapurczycy mogą zrobić, by stworzyć przyszłość, która jest inna i lepsza od obecnej poprzez zmianę sposobu postrzegania pracy, kariery i rozwijania nas samych i następnego pokolenia, co oznacza nacisk na 4 podstawowe elementy:

 

>świadome wybory ludzi w zakresie edukacji i kariery zawodowej,

>zintegrowany i elastyczny system kształcenia i szkolenia,

>rozpoznanie umiejętności i rozwój kariery w oparciu o nie,

>kulturę uczenia się przez całe życie.

 

Program Skills Future jest skierowany do uczniów, pracowników i pracodawców. […]

 

Co jest najważniejsze?

 

>umiejętność zastosowania wiedzy do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów

>uczenie się przez całe życie – „Możesz nauczyć ucznia na jeden dzień, ale jeśli zaciekawisz go wiedzą, będzie kontynuował proces uczenia się tak długo, jak będzie żył” (Clay P. Bedford) […]

 

To, co zawsze podkreślają Singapurczycy – nie mają żadnych zasobów naturalnych poza ludźmi, dlatego inwestują w ich rozwój. Mnie osobiście taki kierunek rozwoju edukacji bardzo się podoba. Pytanie, jak wygląda szkolna rzeczywistość w praktyce. Z relacji nauczycieli singapurskich dowiedziałam się, że nowe technologie stanowią normalny element edukacyjnego życia, bo przecież nie można nie skorzystać z czegoś, co pomaga w pracy. Z rozmowy z polskim studentem wiem, że uczniowie bardzo mocno ze sobą rywalizują o to, kto jest lepszy, a wynik testu zależy od poziomu całej grupy. To jest wątek, który na pewno będę chciała zgłębić, gdyż bardzo mnie zainteresował. A że nawiązałam kilka kontaktów z nauczycielami z tego zakątka świata, postaram się już niedługo wrócić z większą porcją informacji.

 

 

Cały tekst zatytułowany Edukacja po singapursku”    –    TUTAJ

 

 

Źródło: www.edunews.pl

 

 

Oktawia Gorzeńska jest dyrektorką 17 LO w Gdyni, koordynatorką projektów, trenerką, członkinią grupy Superbelfrzy RP oraz autorką bloga www.eduzmieniacz.com. W 2015 roku zdobyła tytuł Eduinspiratora w ogólnopolskim konkursie organizowanym przez FRSE. Jest absolwentką Leadership Academy for Poland.

 

 

 

Przeczytaj także:

 

Szkoły Singapuru   –   TUTAJ

Tajemnica sukcesu Singapuru   –   TUTAJ



Zostaw odpowiedź