Dzisiaj po południu „Portal dla Edukacji” zamieścił – oparty na informacjach z PAP – tekst o reakcji Episkopatu na decyzję o wprowadzeniu do programu szkół edukacji zdrowotnej. Oto jego obszerne fragmenty i link do pełnej wersji:

 

 

Burza wokół nowego przedmiotu. Kościół ostrzega przed seksualizacją, MEN zapowiada wybór

 

 

[…]

 

>Konferencja Episkopatu Polski zaapelowała do rodziców, by nie zgadzali się na udział dzieci w „demoralizujących zajęciach”. – Przedmiot zawiera treści dot. tzw. zdrowia seksualnego – wskazuje.

 

>Edukacja zdrowotna nie jest systemową deprawacją dzieci, jest systemowym działaniem na rzecz wsparcia dzieci – poinformowała wiceministra Paulina Piechna-Więckiewicz.

 

>Dzieci mają prawo do edukacji, do zdobywania wiedzy o sobie dostosowanej do ich rozwoju emocjonalnego i intelektualnego – zaznaczyła.

 

Od 1 września 2025 r. do szkół wchodzi nowy, nieobowiązkowy przedmiot szkolny – edukacja zdrowotna, która zastąpi wychowanie do życia w rodzinie. Rodzic, który nie chce, by jego dziecko uczestniczyło w zajęciach z edukacji zdrowotnej, będzie musiał złożyć do 25 września pisemną rezygnację.

 

Kościół ostrzega przed demoralizacją: Edukacja zdrowotna zawiera treści dotyczące seksualności

 

Prezydium Konferencji Episkopatu Polski opublikowało list-apel do rodziców, aby nie zgadzali się na udział swoich dzieci w tych „demoralizujących zajęciach”.

 

Biskupi napisali w nim, że wizja seksualności i płci obecna w edukacji zdrowotnej jest niezgodna z polskim systemem prawnym. Według nich prowadzona propaganda podkreśla, że w edukacji zdrowotnej chodzi o zdrowie uczniów, a tymczasem w istotnej swej części przedmiot ten zawiera treści dotyczące tzw. zdrowia seksualnego, których celem jest całkowita zmiana w postrzeganiu rodziny i miłości. […]

 

MEN: Edukacja zdrowotna nie jest systemową deprawacją dzieci

 

Do apelu prezydium KEP odniosła się wiceministra edukacji Paulina Piechna-Więckiewicz.   Edukacja zdrowotna nie jest systemową deprawacją dzieci, jest systemowym działaniem na rzecz wsparcia dzieci. Dzieci mają prawa, w tym prawo do edukacji, do zdobywania wiedzy o sobie dostosowanej do ich rozwoju emocjonalnego i intelektualnego. ”Dodała, że szerzenie treści niezgodnych z prawdą o edukacji zdrowotnej szkodzi interesom dziecka.

 

W podstawie programowej przedmiotu edukacja zdrowotna zapisano, że jego głównym celem jest rozwijanie zaawansowanych kompetencji uczniów w zakresie całożyciowej dbałości o zdrowie, z uwzględnieniem samodzielności w podejmowaniu świadomych decyzji zdrowotnych oraz odpowiedzialności za zdrowie własne i otoczenia w zgodzie z aktualnymi wyzwaniami epidemicznymi oraz sytuacją geopolityczną.

 

Podkreślono, że uczniowie uczą się, jak kształtować swój potencjał zdrowotny i kulturę zdrowotną oraz jak budować bezpieczeństwo zdrowotne, dzięki czemu stają się aktywnymi uczestnikami procesów prozdrowotnych w społeczeństwie. […]

 

Zasady organizowania zajęć z edukacji zdrowotnej określono w rozporządzeniu w sprawie sposobu nauczania szkolnego oraz zakresu treści dotyczących wiedzy o życiu seksualnym człowieka, o zasadach świadomego i odpowiedzialnego rodzicielstwa, o wartości rodziny, życia w fazie prenatalnej oraz metodach i środkach świadomej prokreacji zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego.

 

Zajęcia w publicznych szkołach podstawowych będą realizowane w klasach IV-VIII w wymiarze jednej godziny tygodniowo w każdej z tych klas, przy czym zajęcia w klasie VIII mają być realizowane nie dłużej niż do końca stycznia danego roku szkolnego.

 

W liceum ogólnokształcącym, technikum i branżowej szkole I stopnia zajęcia będą realizowane w wymiarze jednej godziny tygodniowo w klasach I i II albo w klasach II i III, albo w klasach I i III (łącznie dwie godziny w okresie nauczania). W szkołach niepublicznych liczba godzin zajęć z edukacji zdrowotnej nie może być mniejsza niż liczba godzin zajęć z edukacji zdrowotnej w szkole publicznej.

 

Zajęcia z edukacji zdrowotnej nie będą podlegały ocenie i nie będą miały wpływu na promocję ucznia do klasy programowo wyższej, ani na ukończenie szkoły przez ucznia.

 

 

Cały tekst „Burza wokół nowego przedmiotu. Kościół ostrzega przed seksualizacją, MEN zapowiada wybór” 

–  TUTAJ

 

 

Źródło: www.portalsamorzadowy.pl/edukacja/

 

 

 



Zostaw odpowiedź