Postanowiliśmy zamieścić dzisiaj jeszcze jeden materiał – a to dzięki prof. Romanowi Leppertowi, na którego fejsbukowy profilu znaleźliśmy  post, którego treść nas do tej decyzji zmotywowała::

 

 

Gdybym nie był pedagogiem, nauczycielem akademickim, byłbym zapewne dziennikarzem. Mam dwa ulubione gatunki dziennikarskie: reportaż i wywiad. Lubię słuchać ludzi, lubię też im zadawać pytania. Pewnie dlatego tak bardzo polubiłem rozmowy prowadzone w środowe wieczory w #akademickiezacisze.

 

Na początku lipca w Łodzi odbył się Dalton Camp, wydarzenie organizowane przez Plan daltonski, a imiennie przez Anna Sowińska i Robert Sowiński. Robert wiedząc o moich dziennikarskich ciągotach poprosił mnie o nagranie rozmów z uczestni(cz)kami łódzkiego spotkania. Nie ukrywam, że sprawił mi w ten sposób wielką frajdę, za co Mu bardzo dziękuję!

 

Właśnie pojawił się efekt wykonanej wówczas pracy w postaci podcastu, który powstał w ramach cyklu EduKOSMOS. Trudno mi oceniać sposób, w jaki wykonałem zadanie. Zleceniodawca zadowolony, mam nadzieję, że słuchaczki i słuchaczy również zainteresuje.[…]

 

 

Źródło: www.facebook.com/roman.leppert/

 

x           x            x

 

 

A oto tekst z fanpage „EDUKOSMOS”, do której prof.. Leppert zamieścił pod swoim postem link:

 

W tym odcinku zabieramy Was do serca tegorocznego Dalton Camp, gdzie na początku wakacji spotkali się nauczyciele, edukatorzy i pasjonaci planu daltońskiego. Naszym reporterem na miejscu był profesor Roman Leppert, który rozmawiał z uczstnikami o ich codziennej pracy, wyzwaniach i o tym, dlaczego plan daltoński stał się dla nich drogowskazem.

 

Mirosława Barcia – o tym, jak plan daltoński wspiera uczniów w informatyce,

 

Agnieszkę Grusiecką – o wartości przejmowania odpowiedzialności przez dzieci i edukacji outdoorowej,

 

Anię Jurewicz – o turkusowym liderowaniu i sile języka,

 

Katarzynę Lisicką – o łączeniu planu daltońskiego z myśleniem wizualnym,

 

Martę Matys-Balińską – o inspiracjach z Reggio Emilia,

 

Joannę Waszak – o pracy z dziećmi w spektrum autyzmu,

 

Aleksandrę Przybyszewską – o pierwszych krokach w edukacji alternatywnej,

 

Marcina Michalika – o kreatywnych „lifehackach” z języka polskiego,

 

Ewę Nikołajew-Wieczorowską – o mostach między Montessori a planem daltońskim,

 

Annę Tomaszewską – o misji Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Łodzi,

 

Wiolę Adamską – o pracy z rodzicami i budowaniu zaufania do nowoczesnych metod,

 

Hankę Warchałowską – o uważności i o tym, że plan daltoński to idea, a nie ideał.

 

 

To odcinek pełen autentycznych głosów z sal szkolnych i przedszkolnych, ale też dowód na to, że edukacja może być wspólnotą, w której każdy – mały i duży – ma swoje miejsce.

 

>Jeśli szukacie inspiracji i świeżych perspektyw, to nagranie jest właśnie dla Was

 

>Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze książki, kursy online i szkolenia – wszystkie oparte na Planie Daltońskim i skierowane do rodziców oraz nauczycieli, którzy chcą wychowywać dzieci na odpornych i świadomych młodych ludzi

 

 

Źródło: https://www.edukosmos.pl/

 

 

 

 

Edukacja naprawdę żyje! Rozmowy z uczestnikami Dalton Camp  –  plik z YouTube  –  TUTAJ

 

 



Zostaw odpowiedź