Dzisiaj (4 października 2024 r.) na stronie Ministerstwa Cyfryzacji zamieszczono informację o wizycie ministra Krzysztofa Gawkowskiego w Szkole Podstawowej nr 32 w Bydgoszczy. Oto jej pierwsza cęść:

 

 

Jak chronić tożsamość i wizerunek w internecie?

Wicepremier uczy młodzież na Cyberlekcjach 3.0

 

 

 

Dziś w Szkole Podstawowej nr 32 w Bydgoszczy odbyła się lekcja z udziałem wicepremiera i ministra cyfryzacji, Krzysztofa Gawkowskiego oraz trenerów z Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej (NASK-PIB) Ewy Domańskiej oraz Andrzej Rylskiego. Tematem zajęć był „Wizerunek i tożsamość w internecie”, a lekcja oparta była na scenariuszu z projektu Cyberlekcje 3.0. To już trzecia edycja tej inicjatywy, która wspiera nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych w nauczaniu o bezpiecznym korzystaniu z internetu.

 

Internet jest dla młodych ludzi miejscem nieograniczonych możliwości, ale także wyzwań. Musimy ich uczyć, jak budować swój wizerunek w sieci z rozwagą, by to, co dziś publikują, nie wpłynęło negatywnie na ich przyszłość. Pamiętajmy, że każda aktywność online zostawia ślad, a odpowiedzialność w cyfrowym świecie to klucz do bezpiecznego i świadomego korzystania z internetu. Bez tej świadomości trudno mówić o nowoczesnym, odpowiedzialnym społeczeństwiepowiedział wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski.

 

Minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski zachęcał również uczniów, aby pod okiem rodziców i nauczycieli, zaglądali do Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej, gdzie można znaleźć wiele materiałów dotyczących cyfrowej higieny, zasad bezpiecznego poruszania się w sieci i tego, jak odróżnić informację od fake newsa. […]

 

x           x          x

 

Oto więcej informacji o nowej wersji projektu Cyberlekcje 3.0:

 

 

Nowa wersja projektu Cyberlekcje 3.0 wprowadza wiele nowości. Projekt ten jest inicjatywą Ministerstwa Cyfryzacji i NASK-PIB, skierowaną głównie do nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Jego celem jest wspieranie nauczania o bezpiecznym korzystaniu z Internetu poprzez dostarczenie gotowych narzędzi dydaktycznych do prowadzenia zajęć.
 

W ramach Cyberlekcji 3.0 dostępne jest 18 scenariuszy lekcji opartych na metodologii PBL. Ta metoda aktywizuje uczniów, zachęcając ich do aktywnego uczestnictwa w procesie uczenia się i rozwijania umiejętności, takich jak analiza, krytyczne myślenie, praca zespołowa i rozwiązywanie problemów. Dzięki temu uczniowie zdobywają wiedzę poprzez praktyczne doświadczenia, co pomaga im lepiej przyswoić materiał.

 

Cyberlekcje 3.0 obejmują różne tematy, takie jak przeszukiwanie internetu, bezpieczeństwo online, prywatność, relacje w sieci, zagrożenia online, zarządzanie danymi, poszanowanie praw autorskich, a także nadużywanie nowych technologii i dobrostan psychiczny. Każdy z tych obszarów tematycznych jest dostosowany do wymagań programów nauczania na różnych poziomach edukacji.

 

Wszystkie scenariusze oraz materiały dodatkowe projektu CyberLekcje 3.0 są dostępne są w bazie wiedzy o cyberbezpieczeństwie w zakładce CyberEdukacja na portalu gov.pl, a także na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej (ZPE) (do wyszukiwarki platformy: https://zpe.gov.pl/ należy wpisać haslo: Cyberlekcje 3.0).

 

 

Źródło:  www.cyberprofilaktyka.pl/o-projekcie-cyber-lekcje-30.html

 

x          x          x

 

Materiały do Cyberlekcji 3.0  –  TUTAJ

 



Zostaw odpowiedź