Oto fragmenty tekstu,zamieszczonego dzisiaj (18 lipca 2024 r.) na „Portalu Samorządowym – Portalu dla Edukacji”:
Do 10 sierpnia przedstawiciele związków zawodowych mają przekazać MEN propozycje zmian, jakie chcieliby widzieć w obszarze awansu zawodowego nauczycieli i oceny ich pracy. Potem rozpocznie się dyskusja o zmianach – to ustaliła kolejna grupa robocza Zespołu ds. pragmatyki zawodu nauczycielskiego
>Zespół ds. pragmatyki zawodowej nauczycieli ustalił harmonogram prac na najbliższe miesiące.
>Wiceminister Henryk Kiepura wysłuchał uwag związkowców, ale teraz chce mieć je na piśmie. Ewentualne zmiany dopiero po 15 września.
>Związek Nauczycielstwa Polskiego zaproponował wzmocnienie roli mentora, co poparły wszystkie strony spotkania.
[…]
Przedstawicielom środowiska nauczycielskiego udało się zatem wyartykułować wszystkie sygnalizowane wcześniej sprawy, jak:
-przede wszystkim przywrócenie unormowań w zakresie oceny pracy z okresu sprzed nowelizacji z sierpnia 2022 r.;
-wycofanie się MEN z rozbudowanych kryteriów oceny;
-zróżnicowanie kryteriów oceny nauczycieli mianowanych i dyplomowanych;
-wycofanie się MEN z obecnej punktacji dotyczącej poziomu spełnienia kryterium i sprowadzenie jej do określenia – spełnia/nie spełnia;
-skrócenie z jednego roku i dziewięciu miesięcy do dziewięciu miesięcy stażu dla nauczyciela przygotowującego się do zawodu, kiedy jest on zatrudniony na umowę czasową. […]
Do 10 sierpnia przedstawiciele związków zawodowych mają przekazać MEN propozycje zmian, jakie chcieliby widzieć w obszarze awansu zawodowego nauczycieli i oceny ich pracy. Potem rozpocznie się dyskusja o zmianach – to ustaliła kolejna grupa robocza Zespołu ds. pragmatyki zawodu nauczycielskiego
Zespół ds. pragmatyki zawodowej nauczycieli ustalił harmonogram prac na najbliższe miesiące.
Wiceminister Henryk Kiepura wysłuchał uwag związkowców, ale teraz chce mieć je na piśmie. Ewentualne zmiany dopiero po 15 września.
Związek Nauczycielstwa Polskiego zaproponował wzmocnienie roli mentora, co poparły wszystkie strony spotkania. […]
Cały tekst: „Prestiż i dodatkowe wynagrodzenie. Funkcja mentora kolejnym stopniem awansu nauczycieli” – TUTAJ
Źródło: www.portalsamorzadowy.pl/edukacja/