Wczoraj wieczorem towarzyszyliśmy kolejnej rozmowie w „Akademickim Zaciszu”. Na zaproszenie Gospodarza – prof. Romana Lepperta, na temat: Po co nam szkolna ocena (z) zachowania? wypowiadały się panie:
– Dr hab.Sylwia Jaskulska, prof. UAM w Poznaniu – pedagożka, która pracuje w Laboratorium Pedagogiki Szkolnej na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Autorka, współautorka i współredaktorka kilku książek o szkole (np. S. Jaskulska, „Ocena zachowania w doświadczeniach gimnazjalistów”) i kilkudziesięciu innych tekstów. Członkini Uniwersyteckiego Ośrodka Koordynacyjno-Programowego Kształcenia Nauczycieli. Honorowa Ambasadorka oddolnej ogólnopolskiej inicjatywy edukacyjnej Rok Relacji w Edukacji. Redaktorka naukowa serwisu oświatowego Ja, Nauczyciel’ka. Pasjonatka dramy edukacyjnej;
– Michalina Mruczyk – psycholożkęa, psychoedukatorka. Pracuje w poznańskim liceum Spark Academy. Prowadzi zajęcia dla studentów psychologii na poznańskim wydziale Uniwersytetu SWPS oraz webinary i podcasty w Strefie Psyche Uniwersytetu SWPS. Współtworzy kursy o efektywnym uczeniu się i radzeniu sobie ze stresem dla maturzystów. Pisze dla Newsweek Psychologia Nastolatka. W swojej codziennej pracy z młodzieżą, rodzicami oraz nauczycielami opiera się o metodologię sprawiedliwości naprawczej.
Kto wczoraj nie mógł oglądać i słuchać tej ciekawej wymiany myśli może to zrobić w dogodnej dla siebie porze:
Po co nam szkolna ocena (z) zachowania? – TUTAJ