Foto: Grzegorz Celejewski/Agencja Gazeta[www.katowice.wyborcza.pl/katowice/]
Premier Mateusz Morawiecki przemawia na konwencji PiS w Katowicach
Dziś, choć to niedziela, nie będzie kolejnego felietonu. Uznaliśmy, że lepiej spełnimy naszą misję obserwacyjną, jeśli niezwłocznie przekażemy te nieliczne okruchy informacji o przebiegu trzydniowej Konwencji Programowej PiS w Katowicach – w obszarze nas najbardziej interesującym: edukacji.
Oto fragmenty dostępnych publikacji:
Na stronie Polskiej Agencji Prasowej znaleźliśmy taką informację:
Program wyborczy PiS skupi się na pięciu obszarach: służbie zdrowia, edukacji, ochronie środowiska, transformacji energetyki i projektach cywilizacyjnych – powiedział w sobotę na konwencji PiS i Zjednoczonej Prawicy w Katowicach premier Mateusz Morawiecki. […] „Drugi wielki obszar to edukacja. (…) Chcemy, żeby klasy były mniejsze, by nauczyciel miał czas na przekazanie wiedzy uczniom. Będziemy starali się dalej reformować oświatę, by to było źródło naszej przewagi gospodarczej, technicznej, kulturowej” – dodał. [Źródło: www.biznes.pap.pl]
Więcej o tym jaką wizję polskiej edukacji na kolejne cztery lata mają władze PiS powiedział w Katowicach nowy minister edukacji:
Minister edukacji Dariusz Piontkowski na konwencji programowej PiS podkreślał, że polska szkoła ma nauczać, ale też wychowywać. Zapowiedział m.in. działania na rzecz dalszego ograniczania wprowadzania do szkół ideologii sprzecznych z polskim, chrześcijańskim systemem wartości. […]
W wystąpieniu podczas sesji konwencji poświęconej edukacji i sportowi szef MEN zaznaczył, że w ramach postulowanej we wcześniejszym wystąpieniu ministra nauki i szkolnictwa wyższego szerszej koordynacji pracy obu resortów już przygotowywane jest wspólnie rozporządzenie, które będzie dotyczyło kwalifikacji nauczycieli i standardów nauczania nauczycieli.
[…] Jak ocenił, nowoczesne państwo musi dysponować szkołą, która przygotowuje młodych ludzi do dorosłego życia, ale także, aby „byli dobrymi obywatelami i dobrymi ludźmi”.
„To dlatego przeprowadziliśmy w tej kadencji tę część reformy, która dotyczyła struktury. Wszyscy mówili, że trzeba odejść od testowego nauczania naszych dzieci i trzeba przywrócić wychowawczy, ale też rozumowy element szkoły: doprowadzić, aby dzieci, młodzież, uczyć rozumowania, podejmowania decyzji, odejścia od tylko i wyłącznie wiedzy twardej” – zaznaczył szef MEN.
„Ona oczywiście nadal musi być w szkole (…), ale szkoła musi też uczyć kompetencji współpracy, rozwiązywania problemów, odwagi podejścia do decyzji. Temu miała służyć reforma programowa, która miała przywrócić i nauczanie przedmiotowe zamiast blokowego, ale także przywrócić nauczanie historii i przedmiotów przyrodniczych w starszych klasach szkoły średniej” – wskazał.
Jak ocenił, ze względu na poprzednią organizację programów, z czasów poprzedników, poziom wiedzy i umiejętności uczniów spadł. „Musieliśmy to odwrócić” – podkreślił Piontkowski, dodając, że wobec świadomości, że nie wszyscy muszą kształcić się humanistycznie, zmian dokonano też w szkolnictwie branżowym. […]
Więcej: „Rola polskiej szkoły? Ma uczyć, ale też wychowywać. Szef MEN o celach resortu” – TUTAJ
Źródło: www.niezalezna.pl