We wtorek i środę w szkole No Bell w Konstancinie-Jeziornej adepci „nowego” w szkolnej edukacji aktywnie uczestniczyli w procesie nabywania nowych kompetencji. Wczorajsze tematy zepchnęły tę informację, ale już dziś nadrabiamy zaległość. Oto krótkie i ilustrowane informacje o tym, co działo się tam w kolejne dni:
Wtorek, 23 maja
Sesja warsztatowa dla moderatorów grup – Model Fryburski – „Jak wzmacniać nauczycieli”. Sesję prowadzi profesor Joachim Bauer.
Oto węzłowe tematy warsztatu
Środa, 24 maja
Warsztaty dla nauczycieli.
Oto co o tych warsztatach napisała dr Marzena Żylińska na swym facebook’owym profilu:
Najważniejsze kompetencje w zawodzie nauczyciela to:
1. Zdolność budowania relacji umożliwiających efektywną naukę,
2. Umiejętność budzenia fascynacji i zainteresowań.
Do tego dochodzi wiedza, kompetencje metodyczne i wiele innych. Ale jeśli nauczyciel nie potrafi tworzyć dobrych relacji i nie wie, jak budzić fascynacje i zainteresowania, to wszystkie inne kompetencje są zupełnie nieprzydatne. Musimy zdawać sobie sprawę z tego, co jest fundamentem, na którym opiera się cała struktura.
Długi czas przyjmowano, że przygotowanie nauczyciela do pracy w szkole wymaga wiedzy (nauczany przedmiot + wiedza psychologiczna) i kompetencji metodycznych. Tak przygotowani nauczyciele uczyli języka polskiego, matematyki czy biologii. Teraz już wiemy, że nauczyciel nie ma uczyć przedmiotu, ale uczniów. To zupełnie zmienia perspektywę i wymaga nowego podejścia i nowych kompetencji. [Źródło:www.facebook.com/marzena.zylinska]
UWAGA: Wszystkie prezentowane zdjęcia pochodzą z fanpage szkoły No Bell [www.facebook.com/NoBellSzkola/]