5182_dsc07426

Foto: www.google.p

 

II Liceum Ogólnokształcące im. K.K. Baczyńskiego w Koninie w Koninie. Lekcja Europejska

 

Zanim jutro dowiemy się szczegółów zapowiadanej reformy z obiecanego przez minister Zalewską projektu ustawy – dziś polecamy lekturę artykułu autorstwa Anny Sobala-Zbroszczyk p.t. „Liceum do poprawki, czyli lepiej naprawiać, niż burzyć”, który został opublikowany 13 września przez „Gazetę Wyborczą”. Oto jego fragmenty:

 

[…] Ze sławetnego wywiadu Moniki Olejnik z minister edukacji Anną Zalewską pamiętam zdanie, o jakim media nie pisały. Pani minister stwierdziła, że jej projekty zmian mają szerokie poparcie społeczne, ale też wie, że są ludzie – jak to określiła – „zatroskani”, którzy nie są do nich przekonani. Minister oświadczyła, że chciałaby z nimi rozmawiać, prowadzić dialog. Zabrzmiało ładnie i obiecująco.[…]

 

Dalej można przeczytać głosy kilku takich zatroskanych:

 

Zatroskana nr 1: strach.- Nauczycielka przyrody z publicznej podstawówki w małym mieście.

Zatroskana nr 2: niepewność. – Nauczycielka języka polskiego z publicznej podstawówki na wsi.

Zatroskany nr 3: rezygnacja. – Dyrektor publicznego gimnazjum w dużym mieście.

Zatroskany nr 4: bezsilność. – Wiceprezydent dużego miasta zajmujący się edukacją.

Zatroskana nr 5: rozgoryczenie. – Uczennica klasy VI w szkole w wielkim mieście.

Zatroskany nr 6: wściekłość – Rodzic ucznia klasy I gimnazjum.

 

 

Gazeta udzieliła głos także tym, którzy popierają zapowiedzianą reformę:

 

Głos poparcia nr 1: optymizm. – Rodzic uczennicy klasy III szkoły podstawowej.

Głos poparcia nr 2: entuzjazm. – Nauczyciel liceum w małym mieście.

Głos poparcia nr 3: sentyment. – Absolwent 4-letniego liceum.

Głos poparcia nr 4: dobra zmiana – po prostu. – Działaczka społeczna, członkini stowarzyszeń działających w oświacie.

 

Później pada pytanie: Kto ma rację? Które głosy brzmią bardziej przekonująco? Warto poprzeć tę reformę czy trzeba się buntować?

 

Autorka formułuje w zakończeniu artykułu tezę: „Nie trzeba likwidować gimnazjów, żeby poprawić licea. Likwidacja ich jest błędem, podobnie jak przekonanie, że dłuższe o rok szkoły średnie będą lekiem na całe zło.

 

 

Przeczytaj cały artykuł „Liceum do poprawki, czyli lepiej naprawiać, niż burzyć”   –  TUTAJ

 

 



Zostaw odpowiedź