Portal edunews.PL zamieścił wczoraj godny polecenia i upowszechnienia materiał autorstwa Agnieszki Bilskiej (z grupy Superbelfrzy RP – eduzmieniaczy), zatytułowany „Odwrócona klasa od kuchni”. Oto jego fragmenty – na zachętę:
Jak w klasie, nierzadko złożonej nawet z trzydziestu osób zadbać o indywidualizację procesu nauczania? Jak uniknąć metod podawczych i zaktywizować uczniów? Jak nauczyć naszych wychowanków, żeby brali odpowiedzialność za własny proces uczenia się, zapewnić im większą autonomię, oraz stopniowo rezygnować z centralnej roli w klasie, żeby służyć wsparciem i konsultacją, gdy tego potrzebują?
Jedną z odpowiedzi na to pytanie może być metoda tzw. odwróconej klasy, która pozwala nauczycielowi przenieść część „wykładową” jeszcze przed lekcję, angażując w jej wykonanie uczniów w czasie pozalekcyjnym, a pozostawiając czas na zajęciach na systematyzację, uzupełnienie i przetworzenie zdobytej wiedzy w praktyczny, atrakcyjny dla wszystkich sposób.
W drugim webinarze Superbelfrzy Nocą, Superbelferki Agnieszka Kubiak i Agnieszka Bilska oraz Marta Florkiewicz-Borkowska (jako moderator) przedstawiły swoje doświadczenia związane ze stosowaniem tej metody, zaprezentowały przydatne narzędzia, oraz dobre praktyki z kraju i ze świata.
Prezentacja z webinaru poświęcona odwracaniu klasy – TUTAJ
Więcej – TUTAJ
Można tam będzie zapoznać się z:
1. Narzędzia TIK omawiane podczas webinaru;
2. Samodzielne nagrywanie materiałów video;
3. Miejsca z interesującym materiałem filmowym lub gotowe lekcje.
Źródło: www.edunews.pl