Dzisiaj (26 stycznia 2022 r.) – po ogłoszonej wczoraj przez ministra Czarnka decyzji o wprowadzeniu z dniem 27 stycznia selektywnej nauki zdalnej (z wyłączeniem przedszkoli, tzw. „zerówek” i uczniów klas I – IV szkół podstawowych), postanowiliśmy zaproponować lekturę tekstu, który został zamieszczony na portalu „Medonet” 30 kwietnia 2021 roku, zatytułowanego „Szkoły wylęgarnią COVID-19? Naukowcy wskazują siedem sposobów, by temu zapobiec”. Oto jego fragment:
[…]
7 sposobów, żeby zmniejszyć ryzyko transmisji wirusa w szkole
Z badań naukowców z John Hopkins University wynika, że dodanie jednego ze środków ograniczających ryzyko zakażenia przynosi mierzalne efekty. Każdy kolejny krok obniża transmisję COVID-19 o 9 proc. Oznacza to, zdaniem naukowców, że zastosowanie co najmniej siedmiu takich środków zachowawczych wystarczy, by wyeliminować ryzyko zakażenia koronawirusem.
Które środki są najskuteczniejsze? Badanie wskazuje, że są to:
1.noszenie maseczek przez uczniów
2.noszenie maseczek przez nauczycieli
3.ograniczenie wejść na teren szkoły dodatkowa przestrzeń (zwiększenie dystansu między uczniami)
4.brak współdzielonych przyborów szkolnych
5.nauka w obrębie jednej grupy uczniów
6.mniejsza liczebność klas
Kolejne metody znajdujące się na liście to:
1.monitorowanie objawów chorobowych
2.jeden nauczyciel
3.brak zajęć dodatkowych
4.zamknięte stołówki, osłony na biurko
Bezobjawowe dzieci mogą cierpieć na długi COVID. Co to oznacza?
W przypadku dzieci i młodzieży zakażenie COVID-19 często nie daje żadnych objawów lub wiąże się tylko z łagodnymi symptomami. Jednak po kilku tygodniach lub miesiącach od zakażenia wystąpić u nich mogą dolegliwości określane jako „długi COVID”. To cała lista objawów wskazujących na to, że organizm dziecka nie wrócił do normy po chorobie. […]
Cały tekst „Szkoły wylęgarnią COVID-19? Naukowcy wskazują siedem sposobów, by temu zapobiec” – TUTAJ
Źródło: www.medonet.pl