Foto: www.edunews.pl

 

W minioną sobotę i niedzielę (11 i 12 grudnia 2017r.) w Bibliotece Narodowej w Warszawie odbyły się Inspir@cje Wczesnoszkolne 2017. Spotkanie to jest – obok  letnich INSPIR@CJI (w 2017 roku w dniach 29-30.06) – jedną z form debaty edukacyjnej, którą od wielu lat prowadzi redakcja portalu Edunews.pl wspólnie z Fundacją Think!, Superbelframi i Think Global. Ich uczestnicy wspólnie zastanawiają się, co warto zmienić w dotychczasowych metodach paracy z uczniami. Doświadczenia ostatnich kilku lat przekonują, że edukacja wczesnoszkolna w Polsce może być skutecznie poprawiana i modernizowana TYLKO dzięki oddolnym inicjatywom, które rodzą się w szkole lub obok szkoły i które realizowane są przez osoby mające bliski, codzienny związek z edukacją i małymi dziećmi

 

W spotkaniu tym uczestniczyło blisko 350 nauczycieli i edukatorów z całego kraju – policzono,  że aż z 90 miejscowości. Organizatorzy twierdzą, że było to dwudniowe święto edukacji, dzielenia się dobrymi pomysłami i wymiany doświadczeniami, rozmów i odkrywania nowych możliwości i narzędzi edukacji.

 

Swoje refleksje i cytaty wystąpień uczestników tego wydarzenia zamieścił wczoraj na portalu EDUNEWS.PL Marcin Polak. Oto fragmenty tego artykułu:

 

[…] Niezależnie od tego, jakie mamy poglądy na reformowanie czy deformowanie oświaty, nie możemy jednak zapominać o tym, o czym często zapominają urzędnicy i politycy podejmując decyzje o systemie szkolnym: o podnoszeniu jakości nauczania w szkołach. To właśnie dlatego głównym celem INSPIR@CJI jest pokazywanie tego, co nauczyciele mogą zrobić, aby uczniowie więcej skorzystali z tego czasu w szkole. […]

 

Warto postawić sobie pytanie wchodząc do klasy: po co ja tu – jako nauczyciel – jestem? Co ja chcę tym dzieciom przekazać” – mówił na początku konferencji Arkadiusz Walczak, dyrektor Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń. „Ważne jest, aby uczyć dzieci otwartości na drugiego człowieka, empatii i ciekawości świata, ale także, żeby czasem być niepokornym, żeby czasem zadawać trudne pytania.”

 

Podstawa programowa, chociażby najbardziej doskonała, sama w sobie nie przekłada się na podniesienie jakości edukacji szkolnej. Ważny jest nauczyciel, jakie ma podejście do uczniów i czy stwarza im warunki do rozwoju i daje zadania (wyzwania, problemy badawcze) pozwalające się rozwijać.

 

Żadne rozporządzenie, żadna ustawa i żadna reforma nie staje w drzwiach klasy, do której wchodzi nauczyciel. Jesteśmy razem, ja i moja klasa, i ode mnie zależy, czy zobaczę błysk radości w oczach moich uczniów, jako odbicie mojego zaangażowania i oddania się pięknej relacji z młodymi ludźmi. Starajmy się wpierw o relacje, a reszta zostanie nam dodana. – Marek Konieczniak […]

 

Każde wystąpienie INSPIR@CJI niesie w sobie wielką wartość dydaktyczną – wszystkie filmy będziemy publikować w Edunews.pl kolejnych tygodniach.

 

 

Cały artykuł „O pewnym inspirującym spotkaniu nauczycieli”  –  TUTAJ

 

 

Program Inspir@cji Wczesnoszkolnych 2017   –   TUTAJ

 

 

Źródło: www.edunews.pl/



Zostaw odpowiedź