Źródło: /www.x.com/MEN

 

Podczas uroczystej gali na Zamku Królewskim w Warszawie ogłoszono laureatki dwóch najważniejszych nagród środowiska oświatowego.

 

 

 

Tytuł Nauczycielki Roku 2025 otrzymała Agnieszka Kopacz, nauczycielka języka polskiego i informatyki z I Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego im. Marii Skłodowskiej-Curie w Sopocie.

 

 

Agnieszka Kopacz od lat udowadnia, że szkoła może być miejscem inspiracji, dialogu i rozwoju kompetencji przyszłości. Uczy języka polskiego i informatyki, skutecznie łącząc tradycyjne wartości humanistyki z nowoczesnymi metodami dydaktycznymi. Jej uczniowie nie tylko zdobywają wiedzę, ale przede wszystkim uczą się krytycznego myślenia, kreatywności i świadomego korzystania z technologii.

 

Jury doceniło jej konsekwencję w budowaniu partnerskich relacji z młodzieżą i wspieraniu samodzielności uczniów. Kopacz zachęca ich do poszukiwania własnych dróg rozwoju, pokazując, że szkoła może być przestrzenią otwartą na pytania i twórcze myślenie. Jej działania są dowodem na to, że nowoczesna edukacja nie musi rezygnować z głębi i refleksji, a tradycyjne przedmioty humanistyczne wciąż mogą inspirować do odkrywania świata.

 

Agnieszka Kopacz została doceniona nie tylko za dydaktyczne osiągnięcia i umiejętność łączenia humanistyki z nowoczesnymi metodami pracy, ale także za wyjątkową siłę osobistą i odwagę w przełamywaniu stereotypów. Jak podaje „Radio Zet”, laureatka publicznie mówi o tym, że ma autyzm, ADHD i dysleksję, a te doświadczenia traktuje jako „spektrum możliwości”, które pomagają jej lepiej rozumieć różnorodność uczniów i budować z nimi głębsze relacje.

 

Kopacz obroniła dwie prace doktorskie, a w swojej praktyce pedagogicznej wykorzystuje innowacyjne rozwiązania: prowadzi zajęcia w przestrzeni wyposażonej w tablety i interaktywny monitor, wprowadza elementy grywalizacji, tworzy escape roomy edukacyjne i realizuje projekty interdyscyplinarne. Stawia na partnerskie relacje z młodzieżą, zachęca uczniów do samodzielnego odkrywania wiedzy i pokazuje, że szkoła może być miejscem kreatywności, współpracy i inspiracji.

 

 

 

 Z kolei laureatką towarzyszącego plebiscytu Nauczyciel Jutr@ 2025 została Anna Bakker-Jaroszewska ze Szkoły Podstawowej im. Józefa Dambka w Leśniewie.

 

 

Otrzymała tytuł Nauczycielki Jutr@ 2025 za wyjątkową dbałość o dobrostan swoich uczniów, edukowanie ich w zakresie bezpieczeństwa online i higieny cyfrowej oraz za aktywne włączanie rodziców w proces wychowania.

 

W centrum jej pracy znajduje się wsparcie emocjonalne dzieci i budowanie ich motywacji wewnętrznej. Stosuje ocenianie kształtujące, uczy rozwiązywania konfliktów w duchu komunikacji empatycznej, a swoje kompetencje stale rozwija – ukończyła m.in. szkołę terapii krótkoterminowej skoncentrowanej na rozwiązaniach oraz kursy mediacji. Aby lepiej rozumieć potrzeby dzieci dorastających w świecie technologii, zdobyła także kwalifikacje z zakresu higieny cyfrowej i stworzyła autorską innowację łączącą edukację emocjonalno-społeczną z cyfrową.

Bakker-Jaroszewska uczy dzieci świadomego korzystania z technologii, a rodziców angażuje w ten proces poprzez comiesięczne zadania rodzinne. Prowadzi też w szkole „Szkołę dla rodziców”, w ramach której pokazuje, że kluczem do bezpieczeństwa dzieci w sieci są nie zakazy, lecz relacje oparte na zaufaniu i współpracy. Jej działania przynoszą konkretne efekty – uczniowie, którzy wcześniej mieli trudności z funkcjonowaniem w grupie, stają się jej aktywnymi członkami, a wspólne inicjatywy, takie jak szycie maskotek na aukcje charytatywne czy rodzinne spływy kajakowe, wzmacniają więzi i poczucie wspólnoty.

 

W gronie finalistek tegorocznej edycji konkursu Nauczyciel Jutr@ znalazły się także: Agnieszka Bajer z Krakowa, Agnieszka Bruska z Bydgoszczy, Jadwiga Szydlak z Kłodzka oraz Anna Tymoczko z Mrzygłodu. *

 

 

 

Źródło: www.strefaedukacji.pl/

 

 

*Przypominamy, że z listą osób nominowanych do tytułu Nauczyciel Roku 2025 można zapoznać się w naszym materiale  zamieszczonym 23 września  –  TUTAJ



Zostaw odpowiedź