SPEKTRUM AUTYZMU I ADHD W SZKOLE – NARZĘDZIOWNIK NAUCZYCIELA W BUDOWANIU 

ODPOWIEDZIALNOŚCI I SPRAWCZOŚCI OSÓB NEURORÓŻNORODNYCH  –  TOMASZ  BILICKI

 

Kiedyś uznawano autyzm za chorobę, a do dzisiaj wiele osóbpostrzega spektrum jako zaburzenie. Jest to zgodne z kryteriami diagnostycznymi ICD11 i DSM5, ale czy to korzystne dla osób neuroróżnorodnych? ADHD dawniej „leczyło” się przemocą i podobno wszyscy byli zadowoleni. Czy na pewno współcześni dorośli z nadpobudliwością i trudnościami w koncentracji, udający osoby neurotypowe, są szczęśliwi? Podczas wykładu interaktywnego odpowiem na te pytania oraz dokonamy przeglądu dobrych praktyk szkolnych na rzecz budowania odpowiedzialności i sprawczości osób neuroróżnorodnych. Czy uczennice i uczniowie ze specjalnymi i własnymi potrzebami edukacyjnymi mogą być zasobem w naszych placówkach?

 

Tomasz Bilicki – pedagog, absolwent kilkuset godzin szkoleń w zakresie leczenia zaburzeń zdrowia psychicznego. Interwencji kryzysowej uczył się na Florydzie w International Critical Incident Stress Foundation a egzamin certyfikacyjny zdał na Uniwersytecie Maryland. Ukończył również studia podyplomowe m.in. z psychologii motywacji (Uniwersytet SWPS) i psychotraumatologii (Uniwersytet Gdański). Uczył się także na Uniwersytetach: Stanforda, w Utrechcie, Medycznym Harvarda. Pracuje z nastolatkami. Prowadził interwencję kryzysową oraz psychoterapię w Punkcie Interwencji Kryzysowej

 

Fundacji Innopolis, Pracowni Wsparcia Psychologicznego PoMoc, Centrum Medycznym „Szpital św. Rodziny” (kontrakt z NFZ – 1. poziom referencyjny), Regionalnym Interwencyjnym Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży. Nauczyciel dyplomowany.

 

Związany z inicjatywą Restart http://www.inicjatywarestart.pl

 

 

x          x          x

 

 

 

JAK KSZTAŁTOWAĆ ODPOWIEDZIALNOŚĆ W SZKOLE. O EKRANACH, PAPIERZE TOALETOWYM NA SUFICIE I INNYCH TRUDNOŚCIACH SZKOLNEJ RZECZYWISTOŚCI  –  DR ANDRZEJ ŚLIWERSKI

 

 

Scrollowanie pod ławką, papier toaletowy lądujący na suficie lub zapychający toaletę, prowokacyjne zachowania wobec nauczycieli, a czasem działania realnie zagrażające innym uczniom – to codzienność wielu szkół. Dyrektorzy i nauczyciele często czują się bezradni, sfrustrowani, zmęczeni ciągłym pytaniem: co zrobić, żeby młodzi ludzie byli odpowiedzialni – dziś i w przyszłości?

 

W czasie spotkania przyjrzymy się mechanizmom, które stoją za tymi zachowaniami, oraz temu, co szkoła może robić, by nie tylko reagować, ale rzeczywiście kształtować odpowiedzialność – bez ciągłego kontrolowania, pilnowania i wyręczania uczniów. Bez  idealizowania, za to z dystansem, konkretami i obrazami z prawdziwego życia szkolnego.

 

dr Andrzej Śliwerski – psycholog, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, wykładowca akademicki w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego, autor kursu „Schemat wychowania” dla rodziców o wychowywaniu. Prowadzi kursy i szkolenia dla psychologów, terapeutów, nauczycieli i rodziców. Ojciec trójki nastolatków.

 

 

 

Więcej zdjąć (148) z pierwszego dnia pracy XIX Kongresu OSKKO  –  TUTAJ



Zostaw odpowiedź