[…]

 

Wyniki egzaminu ósmoklasisty przeprowadzonego w terminie głównym 2025 r.

 

Wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że z języka polskiego uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniem, które sprawdzało umiejętność rozpoznawania w wypowiedziach związków frazeologicznych, rozumienia ich znaczenia oraz poprawnego stosowania w wypowiedziach (por. TUTAJ).

 

Z matematyki uczniowie najlepiej poradzili sobie z zadaniem sprawdzającym umiejętność obliczania czasu przy danej drodze i prędkości (por. TUTAJ). Na egzaminie z języka obcego nowożytnego ósmoklasiści, którzy przystąpili do egzaminu z języka angielskiego, uzyskali najwyższy średni wynik za rozwiązanie zadania zamkniętego sprawdzającego rozumienie tekstów pisanych (por. TUTAJ).

 

Egzamin wskazał również umiejętności, które ósmoklasiści opanowali słabiej. Z języka polskiego trudność sprawiło uczniom zadanie z zakresu kształcenia językowego, które sprawdzało umiejętność poprawnego używania znaków interpunkcyjnych (por. TUTAJ). Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie otwarte z geometrii płaskiej, którego rozwiązanie wymagało umiejętności obliczania pola wielokąta metodą podziału na mniejsze wielokąty lub uzupełniania do większych wielokątów (por. TUTAJ). W przypadku języka angielskiego najtrudniejsze dla ósmoklasistów było zadanie otwarte sprawdzające znajomość środków językowych (por. TUTAJ).

 

Rozkłady wyników uczniów i parametry statystyczne rozkładu wyników są dostępne  TUTAJ.

 

Wyniki egzaminu ósmoklasisty w zależności od lokalizacji szkoły są dostępne  TUTAJ.

 

Wyniki egzaminu ósmoklasisty na skali centylowej są dostępne  TUTAJ.

 

[…]

 

Szczegółowe informacje dotyczące wyników tegorocznego egzaminu ósmoklasisty będą dostępne w sprawozdaniu, które zostanie opublikowane na stronie internetowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej 19 września br. Informacja dotycząca umiejętności, których uczniowie nie opanowali w zadowalającym stopniu, bez wątpienia będzie dla nauczycieli cenną wskazówką na temat zagadnień, którym należy poświęcić więcej uwagi w pracy z kolejnym rocznikiem ósmoklasistów. Może temu służyć analiza wyników poszczególnych zadań dokonywana przez zespoły nauczycielskie danej grupy przedmiotów w każdej szkole.

 

 

Cały tekst „Wyniki egzaminu ósmoklasisty przeprowadzonego w terminie głównym 2025 r.”  –  TUTAJ

 

 

Źródło: www.cke.gov.pl

 

 



Zostaw odpowiedź